2 July 2010, 08:32
HansDAF schreef:Jw, ik wil graap LPG gaan rijden en dan is een electronisch gestuurde motor volgens mij beter.
Bovendien heb ik niet zoveel vertrouwen in een versleten K-Jettronic.
Ik kan die motor kompleet kopen met turbo en al. Mijn turbo hangt net zoveel olie buiten op het huis als er in.
Bovendien wl ik de motor er zowieso uithalen om eea te laten spuiten ivm roest (lees omgeving accu)
Wat zou een redelijke prijs zijn voor zo'n motor ?
ah ja dan zou ik zelf ook naar zoiets kijken. De 940 injectie kun je trouwens relatief makkelijk gebruiken als je een 240 motorkabelboom van een ~89-92-er neemt. Die plugt zo in de grote stekker op het schutbord voor de starter/dynamo/oliedruklampje. De rest gaat met een grote plug aan de passagierskant door het schutbord en daar zitten de computers en een aantal draden naar de brandstofpomp, km-teller etc. Er zijn wel een paar kleine aanpassingen die deze kabelboom nodig heeft voor turbo gebruik (voorweerstanden injectoren - 5 draadjes) en de luchtmassameter verplaatsen. Alle sensoren+computers+injectoren van de 940 turbo nemen dan.
Enige dat problemen kan geven is dat je geen snelheidssignaal hebt in een 240 van voor 1986 ivm met de mechanische km-teller aansluiting. LH wil dat signaal hebben. Bij een heel aantal mensen gaat dat goed zonder, andere hebben weer wat gedoe met stationair toerental. Zelf bij 2-3 auto's geen problemen gehad maar dat is niet gegarandeerd.
Prijs blok? tsja, niet lopend te zien? koppakking stuk? hangt er vanaf hoe lang het al stil staat en hoe goed de verkoper te vertrouwen is. als je alles kunt hebben met de computers enzo. blok met wat aanbouwdelen 200-250 als het echt nog goed is, rest (turbo, computers etc) max 200, dat is wat ik er zo voor over zou hebben, maar als het allemaal nog echt netjes is weer wat meer, als het minder geschiedenis heeft en zelf uitbouwen is minder...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni