7 July 2010, 19:46
Ik dacht, laat ik me eens aanmelden! Jullie kunnen op het forum vast wel wat goede adviezen mbt lassen gebruiken (en als je echt alles wilt weten kan je ook even op ons lasforum langshoppen ;D )
Leuk dat er positief over mijn werk gepraat wordt en @Hans, het komt allemaal goed!
Uhmzz, ik heb wel een bult(tje) voor oud ijzer, maar een hele auto :-X :
, maar het kan toch heel simpel? Breng hem als je klaar bent gewoon naar een auto sloper in de buurt, die kan er altijd nog wel onderdelen uithalen en wil hem graag hebben (hier althans :
)
Klopt, het is exclusief imitatie plaatwerk maar verder wel 'all inclusief" ?wat betekent inclusief reiskosten, verbruik en gebruik van machines en las apparatuur, slijp middelen, en gebruik van klein blank plaat materiaal voor reparatie restauratie tot (laat zeggen ) een cm of 15..
Na 10 a 15 cm is het altijd mooier, beter en goedkoper om imitatie te bestellen..
Ik zei het al over de telefoon maar zet het hier ook nog even ter extra info naar de overige leden neer.
Welk merk maakt mij nooit uit, doe maar de goedkoopste die je kan vinden, het past namelijk toch nooit en moet altijd aangepast worden.
Ik heb nog nooit gehad dat het er zo pasklaar in kan en die paar minuten extra werk bij "slecht" imitatie verdien je meer dan terug in de aankoop prijs.
Wel geef ik altijd het advies om bij belangrijke pasdelen (zoals chassis of dorpels) een goede dikte te kiezen van minimaal 0,8 mm.
Sommige goedkopere merken bieden 0,5 of 0,6 mm aan maar dit is toch wel erg dun.
Leuk dat er positief over mijn werk gepraat wordt en @Hans, het komt allemaal goed!

Jambon schreef:Misschien heeft de lasser wel even plek en een manier om de restanten te laten verdwijnen..?!
Uhmzz, ik heb wel een bult(tje) voor oud ijzer, maar een hele auto :-X :
, maar het kan toch heel simpel? Breng hem als je klaar bent gewoon naar een auto sloper in de buurt, die kan er altijd nog wel onderdelen uithalen en wil hem graag hebben (hier althans :
)HansDAF schreef:Ik heb antwoord van Patrick van Lasklus. Patrick heeft 3 a 4 dagen nodig om beide buitendorpels nieuwe wielbakken en nieuwe spatbordranden in te lassen. De prijs die hij rekent van me eigenlijk reuze mee, ⬠320 in Amersfoort en ⬠400 op locatie. Dat is denk ik dan wel exclusief plaatwerk.
Klopt, het is exclusief imitatie plaatwerk maar verder wel 'all inclusief" ?wat betekent inclusief reiskosten, verbruik en gebruik van machines en las apparatuur, slijp middelen, en gebruik van klein blank plaat materiaal voor reparatie restauratie tot (laat zeggen ) een cm of 15..
Na 10 a 15 cm is het altijd mooier, beter en goedkoper om imitatie te bestellen..
HansDAF schreef:Ben erg benieuwd welk merk plaatwerk hij wil. Ik heb begrepen dat er nogal verschil in pasvorm is, maar hij mag het zeggen.
Ik zei het al over de telefoon maar zet het hier ook nog even ter extra info naar de overige leden neer.
Welk merk maakt mij nooit uit, doe maar de goedkoopste die je kan vinden, het past namelijk toch nooit en moet altijd aangepast worden.
Ik heb nog nooit gehad dat het er zo pasklaar in kan en die paar minuten extra werk bij "slecht" imitatie verdien je meer dan terug in de aankoop prijs.
Wel geef ik altijd het advies om bij belangrijke pasdelen (zoals chassis of dorpels) een goede dikte te kiezen van minimaal 0,8 mm.
Sommige goedkopere merken bieden 0,5 of 0,6 mm aan maar dit is toch wel erg dun.
Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus www.lasklus.nl

