8 July 2010, 08:45
De werkdruk van het remsysteem is 100 bar, terwijl het verklikkerlampje ergens tussen 5 en 15 bar verschil aangaat. Dat is een klein verschil.
Dit verschil zit dan tussen het 'boven' en het 'onder' circuit in de voorste remklauwen, niet tussen links en rechts, dus effectief ga je er niks van merken, ook bij de APK niet (20% verschil LV-RV).
Hooguit zou je iets kunnen voelen aan de achterremmen, maar die zijn altijd lastig te beoordelen omdat ze weinig doen. Bij de APK is 30% RA-LA nog goed, zolang de auto niet scheeftrekt.
Remmend op een zandweg, dan zou misschien ÃÃn achterwiel eerder blokkeren, dat is dan het beste remcircuit.
Dit verschil zit dan tussen het 'boven' en het 'onder' circuit in de voorste remklauwen, niet tussen links en rechts, dus effectief ga je er niks van merken, ook bij de APK niet (20% verschil LV-RV).
Hooguit zou je iets kunnen voelen aan de achterremmen, maar die zijn altijd lastig te beoordelen omdat ze weinig doen. Bij de APK is 30% RA-LA nog goed, zolang de auto niet scheeftrekt.
Remmend op een zandweg, dan zou misschien ÃÃn achterwiel eerder blokkeren, dat is dan het beste remcircuit.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

