12 July 2010, 21:00
Hoi,
Ik ben Koen 20 jaar en zins een waar weken de eigenaar van een 144 met een B18 automaat.
![[Afbeelding: corriechira208.jpg]](http://i691.photobucket.com/albums/vv272/mack_trible/corriechira208.jpg)
Ik ben samen met mijn neefje bezig om de wagen weer door apk te krijgen en verder op te knappen.
Tot nu toe hebben we een stuk meer problemen gehad dan de vorige eigenaar verteld heeft.
(hij heeft trouwens ook veel meer last van mijn Daihatsu Feroza ;D) Maar IK heb gelukkig niks ernstigs
Dit hebben we allemaal al gedaan:
- 4x remslangen voor
- Bijde raamhouder achter zijn kompleet weg geroest.
- 2 stuur stangen (zou de 1 zijn >
)
- deuren achter gingen niet open.
- Remklauwen voor zaten verkeerd om. (heb ik hier op het forum gelezen)
- brandstof pomp met een lek membraam.
- uitlaat lek.
- water inplaats van koelvloeistof.
- En nog een paar kleine dingen...
Het enige wat er nog moet gebeuren voor de APK is:
Een revisie set voor de hoofdrem cilinder (verliest heel langzaam druk).
Ontluchten, wat bepaalt geen leuke bezigheid is >
En rond om nieuwe banden. Deze zijn helemaal uitgedroogd maar kunnen nog net door 8)
Bijna alle onderdelen heb ik bij nordicars vandaan kunnen halen alleen geen HRC kupjes.
Weet iemand mischien waar ik dit zou kunnen kopen of bestellen?
Verder ga ik nog wat doen aan de roest onder de motorkap, dit moet weer een mooi pronk stuk worden ;D
Op de koets zit ook nog wat roest en de verf laag is niet al te knap meer. Het is op sommigen duidelijk te zien dat de auto eerst "ouderwets geel" was
.
Het interieur van de wagen is nog vrij knap al moet er flink gepoetst worden.
Groetjes Koen.
ps: verdere foto's volgen me camera is zonder mij op vakantie en de mobiel is kaduuk
Ik ben Koen 20 jaar en zins een waar weken de eigenaar van een 144 met een B18 automaat.
![[Afbeelding: corriechira208.jpg]](http://i691.photobucket.com/albums/vv272/mack_trible/corriechira208.jpg)
Ik ben samen met mijn neefje bezig om de wagen weer door apk te krijgen en verder op te knappen.
Tot nu toe hebben we een stuk meer problemen gehad dan de vorige eigenaar verteld heeft.
(hij heeft trouwens ook veel meer last van mijn Daihatsu Feroza ;D) Maar IK heb gelukkig niks ernstigs
Dit hebben we allemaal al gedaan:
- 4x remslangen voor
- Bijde raamhouder achter zijn kompleet weg geroest.
- 2 stuur stangen (zou de 1 zijn >
)- deuren achter gingen niet open.
- Remklauwen voor zaten verkeerd om. (heb ik hier op het forum gelezen)
- brandstof pomp met een lek membraam.
- uitlaat lek.
- water inplaats van koelvloeistof.
- En nog een paar kleine dingen...
Het enige wat er nog moet gebeuren voor de APK is:
Een revisie set voor de hoofdrem cilinder (verliest heel langzaam druk).
Ontluchten, wat bepaalt geen leuke bezigheid is >

En rond om nieuwe banden. Deze zijn helemaal uitgedroogd maar kunnen nog net door 8)
Bijna alle onderdelen heb ik bij nordicars vandaan kunnen halen alleen geen HRC kupjes.
Weet iemand mischien waar ik dit zou kunnen kopen of bestellen?
Verder ga ik nog wat doen aan de roest onder de motorkap, dit moet weer een mooi pronk stuk worden ;D
Op de koets zit ook nog wat roest en de verf laag is niet al te knap meer. Het is op sommigen duidelijk te zien dat de auto eerst "ouderwets geel" was
.Het interieur van de wagen is nog vrij knap al moet er flink gepoetst worden.
Groetjes Koen.
ps: verdere foto's volgen me camera is zonder mij op vakantie en de mobiel is kaduuk