5 January 2006, 21:56
Even als ontwerper dan maar:"hebben zich laten inspireren" betekent dat er kenmerken inzitten van een P1800, niet dat er dingen letterlijk zijn overgenomen. De hoofdlijn, ?n profiel (ofwel van opzij), lijkt inderdaad wel op een P1800ES. Dus dat kan wel kloppen. En inderdaad is de glazen achterruit een 'knipoog' naar de 480 en de P1800.
Verder vind ik het wel een geslaagd ontwerp en past het geheel binnen de nieuwe Volvo stijl van tegenwoordig. De auto straalt dynamiek, snelheid, sportiviteit en luxe uit. Als je kijkt naar de concurrenten is het een auto die je gelijk zou kunnen schalen met een BMW 1 serie of een Audi A3. De kopers van die wagens zullen nu ook kunnen kiezen voor een Volvo. En dat is gunstig want dat zijn weer een hoop leasers. In de VS (de grootste markt voor Volvo) zal het eerder een auto voor erbij worden vermoed ik. Dus voor de vrouw des huizes of voor de zoon/dochter van het rijkeluiskind.
Concluderend: een geslaagd ontwerp dat vernieuwend oogt. Met daarin de Volvofilosofie zoals we die kennen, in het nieuwe jasje van Volvo.
Verder vind ik het wel een geslaagd ontwerp en past het geheel binnen de nieuwe Volvo stijl van tegenwoordig. De auto straalt dynamiek, snelheid, sportiviteit en luxe uit. Als je kijkt naar de concurrenten is het een auto die je gelijk zou kunnen schalen met een BMW 1 serie of een Audi A3. De kopers van die wagens zullen nu ook kunnen kiezen voor een Volvo. En dat is gunstig want dat zijn weer een hoop leasers. In de VS (de grootste markt voor Volvo) zal het eerder een auto voor erbij worden vermoed ik. Dus voor de vrouw des huizes of voor de zoon/dochter van het rijkeluiskind.
Concluderend: een geslaagd ontwerp dat vernieuwend oogt. Met daarin de Volvofilosofie zoals we die kennen, in het nieuwe jasje van Volvo.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"

