11 August 2010, 11:33
Sinds het begin van de zomer lijkt het erop dat de dynamo kapot is. Als de auto een paar dagen staat wil hij alleen nog starten met startkabels. Vervolgens kan ik 20 km rijden, voordat de waarschuwingslampjes flauw beginnen te branden en alle elektrische systemen uitvallen (radio, toeter, richtingaanwijzers, verlichting). Vlak daarna valt de auto helemaal stil, waarna ik dus weer iemand met startkabels moet vinden...
Volgens mij komt dit doordat de accu niet meer oplaadt, maw de dynamo is kapot. Ik zal dus een goedkope vervanger moeten vinden. Maar nu komt het vreemde stukje: ik stond gister stil en kreeg een sleep van een paar honderd meter van iemand. Hierna wilde de auto ineens weer wÃl starten. Is het dan wel de dynamo? Voor alle duidelijkheid: ik snap heel weinig van elektriciteit...
Iemand een tip? Bedankt!
Volgens mij komt dit doordat de accu niet meer oplaadt, maw de dynamo is kapot. Ik zal dus een goedkope vervanger moeten vinden. Maar nu komt het vreemde stukje: ik stond gister stil en kreeg een sleep van een paar honderd meter van iemand. Hierna wilde de auto ineens weer wÃl starten. Is het dan wel de dynamo? Voor alle duidelijkheid: ik snap heel weinig van elektriciteit...
Iemand een tip? Bedankt!