11 August 2010, 19:28
Hoi, Robert,
Je huidige poetsplan is op zich niet verkeerd en je komt er een eind mee. Het voeden, waarover is gesproken, is een stap na het polijsten, waarmee lakvoedende olieën en polymeren worden opgebracht wat voorkomt dat de lak oxideert. (wat dus de roze kleur veroorzaakt) Daarna is het beter om een sealant aan te brengen dat ervoor zorgt dat de voeding (een Glaze) blijft waar hij hoort te zijn: op de auto en niet met de eerste de beste wasbeurt in het putje. Een sealant heeft een redelijke standtijd. Wel kun je de bescherming rekken door regelmatjg een nieuwe waxlaag aan te brengen.
Uit ervaring weet ik dat de eerste keer polijsten, voeden, sealen en waxen na korte tijd voor niets lijkt te zijn geweest. Er moet redelijk wat van de lak afgenomen worden om de geoxideerde laag (die je eerst camoufleert met de glaze en wax) volledig te verwijderen. Ook een donkerblauwe verweert aardig........ De auto dus laten poetsen is m.i. zonde van de centen. Deze kun je beter investeren in goede producten zodat je zelf de zaak goed kunt krijgen en houden. Ter illustratie: de mijne heeft 2x een machinale polijstbeurt nodig gehad voordat de lak de kleur hield die hij moest hebben.
Ik zou je met alle liefde een demonstratie willen geven op je eigen auto. Helaas is Groningen voor mij niet echt een afstand om even iets te laten zien. (ik kom uit Dordrecht......) Snuffel eens rond op het Carclean-forum. Er zijn meer dan voldoende tips te vinden om zelfs de jouwe netjes te krijgen en te houden.
Succes,
Martin.
Je huidige poetsplan is op zich niet verkeerd en je komt er een eind mee. Het voeden, waarover is gesproken, is een stap na het polijsten, waarmee lakvoedende olieën en polymeren worden opgebracht wat voorkomt dat de lak oxideert. (wat dus de roze kleur veroorzaakt) Daarna is het beter om een sealant aan te brengen dat ervoor zorgt dat de voeding (een Glaze) blijft waar hij hoort te zijn: op de auto en niet met de eerste de beste wasbeurt in het putje. Een sealant heeft een redelijke standtijd. Wel kun je de bescherming rekken door regelmatjg een nieuwe waxlaag aan te brengen.
Uit ervaring weet ik dat de eerste keer polijsten, voeden, sealen en waxen na korte tijd voor niets lijkt te zijn geweest. Er moet redelijk wat van de lak afgenomen worden om de geoxideerde laag (die je eerst camoufleert met de glaze en wax) volledig te verwijderen. Ook een donkerblauwe verweert aardig........ De auto dus laten poetsen is m.i. zonde van de centen. Deze kun je beter investeren in goede producten zodat je zelf de zaak goed kunt krijgen en houden. Ter illustratie: de mijne heeft 2x een machinale polijstbeurt nodig gehad voordat de lak de kleur hield die hij moest hebben.
Ik zou je met alle liefde een demonstratie willen geven op je eigen auto. Helaas is Groningen voor mij niet echt een afstand om even iets te laten zien. (ik kom uit Dordrecht......) Snuffel eens rond op het Carclean-forum. Er zijn meer dan voldoende tips te vinden om zelfs de jouwe netjes te krijgen en te houden.
Succes,
Martin.
`88 245, B230K, M47

