23 August 2010, 14:05
de kans op LPG backfire wordt groter als:
- de motor een zeer ruim inlaatspruitstuk heeft
- een nokkenas heeft die vrij veel overlap heeft
- de kleppen niet goed gesteld zijn (hydraulische kleplifters zijn zelf stellend)
- als de motor gebruik maakt van een gloeidraad luchtmassameter (= ontstekingsbron)
maar de kans op backfire wordt sterk geminimaliseerd als de gasinstallatie van het type multipoint injectie is. (vialle LPI, OVML dampgasinjectie) en altijd start op benzine en vrevolgens automatisch overschakelt op LPG.
- de motor een zeer ruim inlaatspruitstuk heeft
- een nokkenas heeft die vrij veel overlap heeft
- de kleppen niet goed gesteld zijn (hydraulische kleplifters zijn zelf stellend)
- als de motor gebruik maakt van een gloeidraad luchtmassameter (= ontstekingsbron)
maar de kans op backfire wordt sterk geminimaliseerd als de gasinstallatie van het type multipoint injectie is. (vialle LPI, OVML dampgasinjectie) en altijd start op benzine en vrevolgens automatisch overschakelt op LPG.

