25 August 2010, 04:16
Marc1970 schreef:Volgens mij worden die niet bewaard en/of te koop aangeboden omdat de zitting gaar is en/of het frame gebroken. Het deel wat jij nodig hebt gaat nooit kapot. Tenminste ik heb er nog nooit van gehoord/gelezen. Ze zijn er wel maar je moet denk gewoon even rondbellen en er ÃÃn onderscheppen voor-ie in het oud ijzer verdwijnt.
Inderdaad logisch dat een bestuurdersstoel in principe bijna niet tweedehands te krijgen is. Maar wat moet je doen om met een km.stand van 130.000 een bestuurdersstoel zo erg te beschadigen dat hij toe is aan vervanging? Met een vastgelaste rugleuning zou je bijna denken dat een stel elanden de liefde hebben bedreven in die stoel

Toen ik mijn 244 nog had was hij 20 jaar oud, km.stand 225.000 en beide stoelen waren in prima conditie.
Ik kan het maar moeijlijk begrijpen als mensen "minimaal onderhoud" plegen aan hun auto. Ik zou zeggen, er zit een onderhoudsboekje bij, en dat is dus het minimale onderhoud dat je moet plegen. Ik begrijp dat er mensen zijn die denken "ik doe lekker geen onderhoud en tegen de tijd dat het ding het opgeeft, verkoop ik hem aan de eerste de beste sukkel", maar als je de kosten van verzekering, brandstof en belasting meeneemt, zijn de onderhoudskosten nou ook weer niet zo hoog...