25 August 2010, 10:54
De bougies zitten stevig in de motor gedraaid als het goed is. Voor later. Wat je schoon kan maken zijn de kabels, de aansluitingen, de binnenkant vd verdelerkap, de rotor, de bobine (ding wat aan het uiteinde van de middelste (vijfde) kabel op de verdeelkap zit).
Verder horen de kabels netjes verdeeld en evenwijdig over de motor te lopen, over drie of meer afstandhoudertjes zodat ze elkaar en de motor niet raken.
Hier wat foto's van een handige Brit die het ÃÃn en ander vervangt: http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=52630
Die spuitbus zou ik terug brengen (kan geen kwaad maar wat heb je eraan). Of omruilen voor een busje rijwielolie om alle scharnieren en sloten mee te oliën.
Verder horen de kabels netjes verdeeld en evenwijdig over de motor te lopen, over drie of meer afstandhoudertjes zodat ze elkaar en de motor niet raken.
Hier wat foto's van een handige Brit die het ÃÃn en ander vervangt: http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=52630
Die spuitbus zou ik terug brengen (kan geen kwaad maar wat heb je eraan). Of omruilen voor een busje rijwielolie om alle scharnieren en sloten mee te oliën.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

