26 August 2010, 17:21
Jerry schreef:Dat de nieuwe dorpel zwart is kan ik niks aan doen, zo word het plaatwerk nu eenmaal geleverd maar straks is hij weer gewoon netjes groen hoor.
En er is blijkbaar geen verschil tussen een dorpel voor een twee of een 4 deurs.
Voordat de nieuwe dorpels erop gingen heb ik ze van binnen wel goed in de tencopal teerlak gezet.
En na het spuiten gaat er waarschijnlijk iets van vet in.
Daar ben ik nog niet over uit dus als iemand een leuk idee heeft of ervaring dan hoor ik het graag.
Ik wil het wel zelf kunnen doen met de compressor.
Verder ben ik niet echt zuinig met de owatrol en de teerlak waar het plaatwerk niet gespoten word ;D.
En riep er iemand iets over een oude rhd???
Het stuur zit gewoon aan de linkerkant hoor, wel met stuurbekrachtiging dat dan weer wel 8).
En er hangt een sticker van IPD aan de stabilisatorstang dus dat is ook een leuke bijkomstigheid.
Morgen zal ik de camera meenemen en wat roest foto,s maken aangezien ik weer een verse bron van roest ontdekt heb aan de voorkant :-[
op je tectylvraag krijg je waarschijnlijk 24 verschillende antwoorden, de mijne is Fluidfilm , zelf met de compressor aangebracht, verwarmd nog dunner. De hele auto "volgezeken" en het blijft kruipen en lekken, ook omhoog.. dan heb je dus wÃl een "vette bak" ..
IPD stang heb ik ook al een jaartje of 20. 1 nadeel heb ik destijds ontdekt, de onderste draagarmen zijn bij mij gaan inscheuren rond het gelaste huisje waar de verbindingstang is bevestigd, das dus niet goed.. Op de auto waar ie vanaf komt is dat met brede lassen verstevigd, alhoewel laswerk altijd broos is, zodra de draagarmen vervangen gaan worden komt daar eerst een aanpassing op in de vorm van een kam oid..
Hou met een 142/242 rekening met "inlopend" lekwater vis de zijruiten achter, dat hoopt zich op tussen de buitenplaat en de verstevigingsplaat ad binnenzijde, de reden waarom veel 2 deurs er daar soms uitzien zoals ze op termijn doen..

![[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/Volvo%20miscelanous/fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg)