14 September 2010, 12:02
De brul wordt gesmoord door je visco-fan.
Je visco is de koppeling tussen je fan en de waterpomp-pouly.Als de visco koud is, is deze nog wat "stram" zodat hij niet vrij draait.
Na starten van je motor onstaat er toch enige slip waardoor je visco wat opwarmt en deze vrij begint te draaien.
Dat vrij draaien levert dan op dat je motor gewoon toeren maakt terwijl de fan krachteloos wat "meefladdert" zonder verplaatsing van veel lucht welke die karakteristieke brul geeft.
Je visco is de koppeling tussen je fan en de waterpomp-pouly.Als de visco koud is, is deze nog wat "stram" zodat hij niet vrij draait.
Na starten van je motor onstaat er toch enige slip waardoor je visco wat opwarmt en deze vrij begint te draaien.
Dat vrij draaien levert dan op dat je motor gewoon toeren maakt terwijl de fan krachteloos wat "meefladdert" zonder verplaatsing van veel lucht welke die karakteristieke brul geeft.

