18 September 2010, 18:39
Vanmiddag de koppakking van de B23A vervangen.
Andere kop (530) geplaatst, nieuwe waterpomp, nieuwe kopbouten, oliefilter en nieuwe pakkingen.
Nu lekt er koelwater aan de bovenzijde van de waterpomp. De motor had geeneens gelopen :-[
Ik heb eerst de kop geplaatst en daarna de nieuwe waterpomp met nieuwe pakking en nieuwe rubbers.
Had ik de waterpomp omhoog moeten drukken tijdens het vastzetten, zodat deze meer in het grote rubber gedrukt wordt?
Is er een speciale manier om de pomp lekvrij te monteren?
Ik las in een eerder topic:
-netjes volledig schoonmaken/schuren
-dubbele papieren pakking plaatsen
-vloeibare pakking erbij gebruiken
Andere kop (530) geplaatst, nieuwe waterpomp, nieuwe kopbouten, oliefilter en nieuwe pakkingen.
Nu lekt er koelwater aan de bovenzijde van de waterpomp. De motor had geeneens gelopen :-[
Ik heb eerst de kop geplaatst en daarna de nieuwe waterpomp met nieuwe pakking en nieuwe rubbers.
Had ik de waterpomp omhoog moeten drukken tijdens het vastzetten, zodat deze meer in het grote rubber gedrukt wordt?
Is er een speciale manier om de pomp lekvrij te monteren?
Ik las in een eerder topic:
-netjes volledig schoonmaken/schuren
-dubbele papieren pakking plaatsen
-vloeibare pakking erbij gebruiken