27 September 2010, 16:00
Marc1970 schreef:Rommelig. Als je de gasrol bij de carb verdraait kan je horen wat-ie bij hogere toeren doet.
De CO schroef uitdraaien misschien? Zou ook nog een lekke spruitstukpakking kunnen zijn, doet-ie het koud en warm? Als je bij warme motor de choke wat uittrekt, wat doet-ie dan?
Ah. Je naaldhouder steekt veel te ver uit de luchtschuifcilinder (loopt ws. veel te arm) . Dat plastic ringetje hoort gelijk met de basis.
En zulke geweldige observaties doe ik alleen al van het denken aan een fles Gueuze Lambic van Cantillon!
Vandaag met de Volvo weggegaan. Hij loopt ook onregelmatig bij hogere toeren, zowel belast als onbelast. Ook bij warme motor, al is het wel een *tikje* minder dan bij koude motor (lijkt me ook wel normaal). Als ik de motor in zijn eerste versnelling laat 'voortkruipen' voel je 'm dat echt met schokjes doen.
Als ik de choke uittrek, reageert ie daar meteen op en gaat ie hoger in de toeren lopen. Lijkt daardoor ook wel iets regelmatiger. Gaat soms wel een beetje inhouden als ik gas geef..
Kan ik de naald/naaldhouder zelf bijstellen? Of is daar een speciale tool voor nodig?
LOL, ik wil gerust wel eens zo'n fles voor je meebrengen hoor. Opletten dan dat je je zelf dan nog in de hand kunt houden wb die observaties. ;D