Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even een voorstel rondje!
@Marc1970, bedankt hÃ! maar wat betreft je mening over de klepstelplaatjes..... Ik heb ze (maar beslist niet vaak!) toch wel eens versleten gezien bij benzinetorretjes. Wist overigens niet dat de oorsprong bij Penta ligt. Erg interessant!

Helaaswerd het rijden tijdelijk minder doordat ze telkens afsloeg bij decelereren, eerst enkelmalig maar later constant. En dit in een oplopende termijn van 1 wwek. Tijd had ik zo even niet om erna te kijken dus dat werd simpelweg op gevoel rijden. Maar bij een rotonde sloeg ze weer af, de trut! ik haar maar verwennen en dan nog nukken krijgen ook. De draaicirkel word gelijk fiks groter zonder bekrachtiging zeg! Koppeling in, in z'n twee, koppeling op n hoppa! er zit weer muziek in. Thuis aangekomen eens e.e.a bekeken, genoeg olie in de carburateur? luchtfilter verstopt? en zo nog wat zaken bekeken. Alles ok! Toen de carburateur nog maar eens onder de loep genomen en wat bleek. Het rubber slangetje (ik noem het maar even de omloop van de gasklep) van de carburateur was lek. Nieuwe erop en gelijk testen..... missie geslaagd, de dame slaat niet meer af.
Mijzelf en de Zweedse verwend om een 230V motorverwarming aan te schaffen, compleet. Weet eerlijk gezegd niet of het me deze winter gaat lukken om dit schitterende stukje comfort in te bouwen. Maar alleen al kijken naar die onderdelen is al leuk..... blauwe doos..... handleiding..... mooie onderdelen! tsja je moet wel 'gek' zijn om dit te begrijpen. Doordat er wat vocht in de knipperlichten zat op het zijscherm links en rechts twee nieuwe exemplaren besteld. Nog gewoon te verkrijgen met chroom boven en onder het oranje glas!
Ook kreeg ik met deze toch wel weer wat koudere temperaturen koude voeten. Bij demontage van het bekledingspaneel links-onder bij voeten ruimte zag ik dat er een klep gemonteerd zit, rechts ook. Deze linker klep bleek lam, de vorige eigenaar had de boel flink met ducttape dichtgeplakt. Maar dit liet weer los, gevolg koude tenen. Heb inmiddels het veertje binnen wat er weer voor moet zorgen dat de klep goed sluit of opent.
Wat me verbaasd is dat er veel aandacht is uitgegaan met de instelling 'oplappen en zo goedkoop mogelijk'. Werkelijk waar! dit is toch niet leuk voor jezelf als persoon. Alles zonder kosten maken met ducttape, bijbuigen, afslijpen..... Langzaam brokkelt zo de auto af. Terwijl je het echt niet voor de volle mep allemaal rijdend/werkend kan houden. Het zal wel een keuze zijn maar ik tap de lol er gewoon vanaf als het allemaal werkt! en blijft functoneren. Da's toch veel leuker. Er is hier helaas duidelijk waarneembaar dat destructief onderhoud de stelregel was.

Heb ik eigenlijk een vraagje;
-Mijn parafan (plaat onder voorruit waar wisser draaipunten uit komen) wil ik vervangen voor een andere. Dit omdat de mijne flink verbogen is. Redding voor deze parafan is er niet meer.
Kan iemand mij een tip geven of de latere parafans ook passen? 940? ik zoek namelijk zo'n parafan en bij voorkeur in de correcte kleur metalic silver (130)

Wordt vervolgt
Antwoord

Berichten in dit topic
Even een voorstel rondje! - door Min stolthet - 16 September 2012, 21:46
Even een voorstel rondje! - door Volvo 142 B23 - 16 September 2012, 22:39
Even een voorstel rondje! - door Min stolthet - 20 September 2012, 21:37
Even een voorstel rondje! - door Yellow240 - 21 September 2012, 16:25
Even een voorstel rondje! - door Min stolthet - 22 September 2012, 23:17
Even een voorstel rondje! - door Marc1970 - 23 September 2012, 13:11
Even een voorstel rondje! - door Min stolthet - 25 September 2012, 22:13
Even een voorstel rondje! - door Dopski - 25 September 2012, 22:25
Even een voorstel rondje! - door Min stolthet - 27 September 2012, 21:53
Even een voorstel rondje! - door frox - 28 September 2012, 16:22
Even een voorstel rondje! - door Min stolthet - 30 September 2012, 14:58
Even een voorstel rondje! - door Dopski - 30 September 2012, 15:05
Even een voorstel rondje! - door volvosvenska - 30 September 2012, 15:08
Even een voorstel rondje! - door Min stolthet - 30 September 2012, 15:26
Even een voorstel rondje! - door Jambon - 30 September 2012, 15:59
Even een voorstel rondje! - door Volvo240 - 30 September 2012, 16:00
Even een voorstel rondje! - door volvosvenska - 30 September 2012, 16:07
Even een voorstel rondje! - door Volvo240 - 30 September 2012, 16:20
Even een voorstel rondje! - door Min stolthet - 30 September 2012, 20:08

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Waar is mijn voorstel-topic? Doeke Dobma 4 2.551 10 November 2011, 09:38
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)