Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
v40jlt4 nu ook 940jllpt en inmiddels 940jlhpt
Ik ga binnenkort hetzelfde doen, maar je hebt zowiezo andere zuigers nodig. of je moet je huidige zuigers aan laten passen.

en het is in principe wel slim ja, om van 8v naar 16v te gaan ;D

Complex is niet het goede woord; het is niet moeilijk, maar er komt heel veel bij kijken, je moet alles in de gaten houden, en niks vergeten anders gaat het fout.

@Lukas; ik heb nu een B204 kop Smile de B234 kop zou volgens een zeer ervaren motorbouwer toch niet lekker uit komen. het had wel gekunt.

Antwoord
Huh?

Was da nu? Vandaag bleef voor de tweede keer de kopeling "hangen" nadat ik 'm ingetrapt had. De eerste keer dacht ik nog dat het pedaal achter de mat bleek hangen, maar dat was niet het geval.

Wat kan dat zijn?

Thx
Antwoord
misschien iets met het hydraulische systeem? (Kink in de slang, verroestte zuigerwand?)
probeer even of de vork van het uitdruklager nog wil bewegen (beetje speling volebaar denk ik) en controleer of de cylinders niet lekken bij de balg.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Hmmm,

Eerste warme dag, lekker de airco aan (climate control), ....mooi niet dus..., warme lucht blaast ie.
Blauwe lampje gaat gewoon aan, er knippert niets.
Bah,

Kijken of de verkoper hier nog iets aan wil doen.
Antwoord
Vandaag rondom gele instelbare koni's en intrax verlaginsveren (4cm) erop laten zetten. Hij ligt ook zeker niet te laag.
Een wereld van verschil, heerlijk. De 940 rijdt bijna zo strak als de 940, correctie V40. En nog steeds comfortabel.

Alleen balen van die airco en de koppeling (ontluchten hielp niet)
Antwoord
v40jlt4 schreef:Vandaag rondom gele instelbare koni's en intrax verlaginsveren (4cm) erop laten zetten. Hij ligt ook zeker niet te laag.
Een wereld van verschil, heerlijk. De 940 rijdt bijna zo strak als de 940. En nog steeds comfortabel.

wat is het verschil tussen een 940 en een 940 ????
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
Haha, sorry, tikfout ( en type-fout).

De 940 rijdt bijna zo strak als de V40 bedoelde ik.
Antwoord
Inmiddels een turbotje op de kop getikt:

[img width=800 height=600]http://img03.picoodle.com/img/img03/8/4/18/f_cokem_476447c.jpg[/img]

Een Garrett T3/T04 .60/.63

[img width=800 height=600]http://img03.picoodle.com/img/img03/8/4/18/f_6063m_65d005b.jpg[/img]

Past op het volvo uitlaatspruitstuk:

[img width=800 height=600]http://img02.picoodle.com/img/img02/8/4/18/f_flangem_b24e306.jpg[/img]

Een wastegate heb ik er ook al voor.

Pieker nog over de uitlaat:

Ferrita, mooi, goed, maar erg duur voor de 940 (met racekat).
Op maat laten maken, stukken goedkoper (RVS)
JT-tuning, geen RVS..
Antwoord
v40jlt4 schreef:Vandaag rondom gele instelbare koni's en intrax verlaginsveren (4cm) erop laten zetten. Hij ligt ook zeker niet te laag.
Een wereld van verschil, heerlijk. De 940 rijdt bijna zo strak als de 940. En nog steeds comfortabel.

Ik ben benieuwd. Laat eens een nieuwe foto zien? (Before and after) :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
heerlijke turbo's die T3/T4's ;D

Maar heeft die turbo toevallig nog zusjes die te koop zijn ?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Alweer een 240 gekocht. De 4e 240 inmiddels Gideon 27 12.130 20 March 2008, 21:45
Laatste bericht: Gideon
  De man met de starterstatus (inmiddels geen status meer...) geestschrijver 10 10.104 29 October 2005, 18:27
Laatste bericht: Peter Timmer

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)