Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen Hans en zijn Volvo 240 Turbo
Ja van 'professionals' kom ik het meest uiteenlopende rommel- en broddelwerk tegen. Zij lijken plaatwerk alleen maar te zien als middel om plamuur te besparen. Een paar laspikkies rondom en smeren maar.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
v700r schreef:En toch zou ik dat laswerk bij jouw professioneel bedrijf maar goed in de gaten (grappige woordspeling) houden.
Marc1970 schreef:Ja van 'professionals' kom ik het meest uiteenlopende rommel- en broddelwerk tegen. Zij lijken plaatwerk alleen maar te zien als middel om plamuur te besparen. Een paar laspikkies rondom en smeren maar.

Daar ben ik dus ook bang voor,vooral i.c.m. een afwerker/spuiter.
Ik heb niet voor niks 5 dagen gerekend :Smile

Maargoed, je weet het niet, ik wacht rustig de foto's af Smile
Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus www.lasklus.nl
Antwoord
Nou, nog een keertje dan: auto staat bij een gerenommeerd bedrijf met echte plaatwerkers en spuiters. de kwaliteit is zeker hetzelfde, op professioneel lassen en spuiten rust tenslotte geen patent. Ben natuurlijk blij dat ze de auto voor me klaarmaken, laswerk was ook precies 5 dagen werk. Dat iemand me helpt om de auto voor een zeer aangename prijs weer op de weg te helpen wil niet zeggen dat het ook prutswerk wordt (.......). Het scheelt alleen in euro's de helft.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
Hans het is alleen een waarschuwing voor je eigen gezondheid, je moet het tenslotte zelf weten. Ik heb er te-veel gezien die bij een 'professioneel bedrijf' geweest zijn, tranen met tuiten. Ik bedoel, een gerenommeerd lasser/plaatwerker rekent 5 dagen en jouw professionele bedrijf doet het voor de helft van het geld met ook nog het spuiten (schuren, plamuren) er bij?! Heeeeee.
Groeten van Frans
Antwoord
Ja dat is leuk, morgen moet natuurlijk niet de rest van het forum op die man af, hij kan tenslotte niet (net zoals Lasklus) van matswerk leven. Ben gisteren nog even gaan kijken, ziet er strak uit. ik ben tevreden.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
Ja het kan zelfs nog gekker....
Ik kocht een motorkap die er uitzag of er een seizoen autorodeo mee was gereden. ;D Die kap is compleet gratis hersteld en in de kleur gespoten!
Je raad het al, we ziten in de appels en peren-modus. Sad

Ik vertrouw Patrick z'n planning en werk.
Maar iedereen heeft zo z'n connecties en als je dan een keer gematst wordt kan je gewoon eens een keer geluk hebben.Daarnaast kan het zo zijn dat Patrick's werk BIJVOORBEELD een raportcijfer 10 krijgt en het adres van Hans een 8 of zelfs "maar"een 7.
Toch kan Hans daar nog steeds heel content mee zijn.
Kortom, we weten het niet, laten we nu niet met allerlei insinuaties Hans' plezier op voorhand vergallen, hij komt hier ook voor zijn en onze lol.
Antwoord
+1 Wink
Antwoord
240diesel schreef:Ja het kan zelfs nog gekker....
Ik kocht een motorkap die er uitzag of er een seizoen autorodeo mee was gereden. ;D Die kap is compleet gratis hersteld en in de kleur gespoten!
Je raad het al, we ziten in de appels en peren-modus. Sad

Ik vertrouw Patrick z'n planning en werk.
Maar iedereen heeft zo z'n connecties en als je dan een keer gematst wordt kan je gewoon eens een keer geluk hebben.Daarnaast kan het zo zijn dat Patrick's werk BIJVOORBEELD een raportcijfer 10 krijgt en het adres van Hans een 8 of zelfs "maar"een 7.
Toch kan Hans daar nog steeds heel content mee zijn.
Kortom, we weten het niet, laten we nu niet met allerlei insinuaties Hans' plezier op voorhand vergallen, hij komt hier ook voor zijn en onze lol.

mee eens!

Als alles ingelast en gespoten is, ga je dan de boel nog behandelen met vet? in de holle ruimtes werkt dat goed. Iedere schroef, strip, naad en plaat (van mijn 240) die ik tegenkom smeer ik wat van dat mike sanders vet achter/op en dat helpt goed tegen roesten. Wel holle ruimtes eerst goed schoonmaken, er zitten soms bladeren in.
Misschien als alles af is (achter) ook van die kunststof binnenschermen in? is enorm stom dat Volvo die niet standaard geleverd heeft, zelfs mijn 90-er had daar behoorlijke roest...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
240diesel schreef:laten we nu niet met allerlei insinuaties Hans' plezier op voorhand vergallen, hij komt hier ook voor zijn en onze lol.

Er wordt niemand z'n plezier vergald er wordt alleen maar gewaarschuwd heeft niets met jouw lol te maken.
Groeten van Frans
Antwoord
Goed idee die binnenschermen, zal eens rondneuzen waar je die kunt krijgen. Sanders vet zal ik ook kwistig in de holle ruimtes spuiten. Toe de auto nieuw was is er in de achterbalk nul bescherming gespoten, deze keer krijgt het roestduiveltje geen kans meer. Eerst nog maar een hoop andere dingen regelen zoals big nose motorkap en oud type achterklep. Gisteren accu gekocht voor de Super Polar. Dit magazijn op wielen was ook (weer) een mazzeltje. Ik kom van het geluk nog eens onder de trein.............
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.798 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 393 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman
  Even voorstellen Didier911 0 676 2 July 2024, 21:33
Laatste bericht: Didier911
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen Jort 3 1.208 3 May 2024, 08:24
Laatste bericht: henqui
  Voorstellen _gijs_ _gijs_ 4 1.338 25 April 2024, 06:31
Laatste bericht: _gijs_
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 52 17.378 3 April 2024, 19:41
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.672 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)