Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 240 Super Polar (Principessa)
de bumperhoes is gewoon het plastic gedeelte - daaronder zit een echte alu bumper (onzichtbaar dus). Plastic zit met een paar klemmen over het aluminium geschoven.

nu voetbal kijken Big Grin
Nou die Big Grin zal wel via een Smile naar een :o en een Sad zijn gegaan met een beetje :oops: Cry :evil: :roll: er tussendoor!

En ik geef helemaal niks om voetbal, weet er ook niks vanaf.
Jammer van de wuppie rage! dat wel.

Ik zal in ieder geval eens bij de bekende Volvo dealer gaan informeren of ze die hoezen kunnen leveren en of dat monteren mij zou kunnen lukken!

Alvast bedankt.

greotjes
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
ruud,

de bumperhoes kan je gewoon kopen, dacht iets van 125 euro, en ik heb hem zelf kunnen monteren, dus dan kan iedereen dat!
&quot;Nostalgie is niet meer wat het geweest is&quot;<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Filip,

Als ik effe tijd vind zal ik eens actie ondernemen en eens met de Volvo dealer bellen.

O ja, vandaag de ABS aan een test onderworpen en hij werkt perfekt!

Verbruik na montage van de nieuwe snelheidsmeter, waarvan de kilometerteller nu ook werkt :wink: kunnen berkenen, net geen 1 op 10, wel met veel gebruik van de Airco.
Zal dus wel wat gunstiger zijn zonder airco (hoop ik)

groetjes
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Tja, vandaag dus weer op pad met mijn 240
(zie ook http://www.volvolvo.nl/forum/viewtopic.php?t=1853)

ABS bleek niet goed aangesloten waardoor er een lekstroom was ontstaan die in twee daagjes de accu lekker leegtrok. Deze lek is dus wel gestopt, maar het ABS werkt dus ook (hopelijk effe) niet meer op dit moment.

Over een tweetal weken laat ik Volvo Kallen uitgebreid kijken naar dit euvel. Wil toch graag het ABS behoorlijk werkende hebben. Is immers een van de redenen waarom ik een Super Polar wilde. Naast de combinatie van Airco, lederen bekleding, stoelverwarming en koplampenwissers.

Goed eerst die ABS maar eens in orde hebben, dan kijken we wel weer verder. Of ik ermee op vakantie ga weet ik nog niet. Of liever gezegd, weet ik steeds beter, de kans wordt alleen maar kleiner.

groetjes
Ruud
Zowat de hele week de 240 gebruikt. Zowat steeds met airco en zowaar zonder koelingsproblemen. Komende maandag naar Obdam om wat te buurten en wat spulletjes te halen, waaronder een nieuwe vulling voor de stoelzitting, als deze op tijd binnen is.
In ieder geval een fiks stuk sturen voor de boeg, het moet eigenlijk de DMT worden voor de auto die we gaan nemen om op vakantie te gaan.

Het was afgelopen jaar tijdens het VROM mijn voorgenoemen doel om dit jaar met een 240 te gaan.

Nu kan het allemaal verkeren, VROM loopt al helemaal anders, dus dat bezoeken we (helaas) niet dit jaar, maar Zweden en Noorwegen bezoeken we wel. Via Malmo naar Oslo en via Uddevalla naar Arvika om via Gotenborg naar Trelleborg het veer naar Travemunde te nemen en dan nog via een duits ommeweggetje naar huis (+ 3.000km schat ik zo effe)

Het is niet alleen een kwestie van willen, ook niet van kunnen, maar meer van durven om mijn gestelde doel te bereiken. (Zoiets vraag je je toch eigenlijk niet af met een auto van het merk Volvo :?: ) Dus toch, erg he!

Goed ik wacht eerst de maandag eens af, dan het bezoek aan Kallen en dan ga ik altijd het tripje ondernemen. met Principessa, met Olaf of met Pinin. Vooral dat laatste heeft ook wel wat!
Met de Cabrio naar Uddevalla om een rondleiding in de fabriek te volgen van de nieuwe C70, gemaakt door ...Pinin....

Eerst maandag afwachten want Principessa is ervoor binnengehaald.

groet
Ruud
Ze kan het... Ik weet het zeker 8)

Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
En na mijn rit naar Obdam (Estate Service) heb ik het idee dat zij ook dolgraag wil... maar ik wacht toch nog even de diagnose, abs therapie en overige af van dokter KALLEn komende week.

Heb haar voorzien van de witte knipperlichtjes voor en aan de zijkant. de achterkant moeten nog, maar de armaturen liggen klaar, net als de stoelzitting, steuntjes voor de koplampenwissers, nieuwe airco schakelaar, die van de mistlampen en de verwarmde buitenspiegel volgen nog, en JAWEL ik heb er nog een Big Grin originele middenarmsteun voor, zoeven gedouched met de bekende roostvrije champoo en netjes gemonteerd! Big Grin Tja wat zo'n ritje Obdam niet allemaal met zich meebrengt.

Geweldige zaak, met een nog geweldiger magazijn.

groet
Ruud
Je bent wel erg goed bezig, Ruud......ff dimmen, anders is ie straks af.....wat moet je dan?? :lol: :lol:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Wat moet je dan???

Gewoon weer een verse aanschaffen om tip top te maken 8) :lol:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.798 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.672 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.436 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.256 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.863 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.151 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.050 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.507 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)