Topics: 12
Waarom niet verplicht een eerste auto? Net als bij de verzekeraars? Vind ik een stuk logischer dan deze rare regel. Ik denk inderdaad dat er dan een hoop spul de schredder in verdwijnt óf snel geexporteerd wordt óf 3 kwart van het jaar geschorst(voor zover mogelijk) in de schuur staat (En dus geen 156miljoen voor onze staatskas)
Topics: 15
nee, heb er maar 3 ? Een volvo 145 1973, een Toyota Carina 1979, een mitsubishi Canter 1981 (2800 kg diesel).
Topics: 7
Dan toch maar een dagenkaart of iets dergelijks, maar hoe zit 't in dat geval met parkeren langs de openbare weg?
Topics: 33
Pistonpen paultje schreef:Waarom niet verplicht een eerste auto? Net als bij de verzekeraars? Vind ik een stuk logischer dan deze rare regel. Ik denk inderdaad dat er dan een hoop spul de schredder in verdwijnt óf snel geexporteerd wordt óf 3 kwart van het jaar geschorst(voor zover mogelijk) in de schuur staat (En dus geen 156miljoen voor onze staatskas)
Dat is leuk maar ik rijd het hele jaar door op een motor. Het was al een crime om de Volvo zodoende als klassieker verzekerd te krijgen. We hebben ook een VW T3 Westfalia uit 1980. Die mocht ook niet als eerste auto op de verzekering. Omdat ik (hierdoor) met mijn complete verzekeringspakket bij een andere verzekeraar aanklopte wilde die de motor onder uitzondering wel als primair vervoer aanmerken.
Een gelimiteerd aantal kilometers lijkt mij de eerlijkste optie maar dat is niet te controleren.
Topics: 9
ton76 schreef:Dat is leuk maar ik rijd het hele jaar door op een motor. Het was al een crime om de Volvo zodoende als klassieker verzekerd te krijgen. We hebben ook een VW T3 Westfalia uit 1980. Die mocht ook niet als eerste auto op de verzekering. Omdat ik (hierdoor) met mijn complete verzekeringspakket bij een andere verzekeraar aanklopte wilde die de motor onder uitzondering wel als primair vervoer aanmerken.
Een gelimiteerd aantal kilometers lijkt mij de eerlijkste optie maar dat is niet te controleren.
De KNMV gaf geen enkel probleem toen ik destijds mijn motor als eerste vervoersmiddel opgaf. Verschilt natuurlijk van verzekeraar tot verzekeraar.
Topics: 0
30 October 2012, 14:39
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 October 2012, 14:44 door Diego.)
Mijn originele NL Volvo 145 op lpg (1970) weegt 1281 kg. Dat wordt dus 1332 euro MRB per jaar (of 333 euro per kwartaal). Oftewel een euro per jaarlijks gereden kilometer.
Elk nadeel heb z'n voordeel: de markt wordt binnenkort overspoeld met die mooie maar zware auto's (Range Rovers, Mercedes G's, Patrols, Pajero's en helaas 740's en 140's en 240's) die dan bijna niks meer kosten. Dus opkopen die auto's als je een grote schuur hebt, schorsen en wachten op een kabinet die wel van klassiekers houdt. In ieder geval heeft de VVD bij deze de volgende keer 1 stem minder!
Topics: 22
euhm de VVD ? Afschaffen van MRB voor oldtimers is een PvdA standpunt, niet van de VVD. Staat letterlijk in het PvdA verkiezingsprogramma.
Topics: 55
Pfff ... en ik dacht lekker strategisch PvdA gestemd te hebben (ben zelf behoorlijk anti-VVD). Erg stom van me bij nader inzien.
Topics: 9
Op de PvdA stemmen is nooit strategisch.