Topics: 3
Dat is inderdaad iets waar ik aan zal moeten wennen....niet meer jagen maal rustig achter het stuur.
Net zoals in de 343 (nooit boven de 110 geweest).Ik maak erg weinig km`s en kom alleen regelmatig in de Ardennen.
Doordat we een zaak in Geldrop hebben ga ik eigelijk nooit op vakantie. Ik woon 50 meter van de winkel dus zit eigelijk alleen voor mijn plezier
in de auto.
De km`s worden over drie auto`s verdeeld, Als ik eindelijk de Amazon terug heb. Alleen bij sneeuw wordt er met de 343 en Amazon niet gereden en ik denk dat ik dan de 240 ook ga sparen van pekel. Moet er toch nog een pekelvreter bij ;D.
Topics: 9
Ticcie schreef:Boel van die Super Polars is aan de kmstand geknoeid (bij invoer hier naar NL), dus kijk vooral naar de staat van de auto en niet zozeer de kmstand zelf.
Verder vind ik de motor echt (te) onderbemeten, dus maak een goeie proefrit om te kijken hoe je het zelf ervaart.
Succes!
B200F = max: 114pk/5900 rpm; max: 155Nm/2900 rpm
B230F = max: 116pk/5400 rpm; max: 185Nm/2500 rpm
De B230F is wat vlotter in zijn trekkracht en daardoor wat soepeler in het verkeer.
Maar ach het maakt niet zoveel uit, in een 240 is het altijd onthaasten!
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
Topics: 31
Op de [plaatjes zie ik inderdaad ook een deuk in de achterklep. Ook onderste rand van de auto onder de achterklep ziet er roestig uit. Even de rubberrend boven de bumper wegtrekken wellicht zit daar meer rottigheid. Hoeft overigens niet ernstig te zijn. Maar dat gaat vanzelf verder onder de achterlichten etc. Wielbakken checken, dorpels en zoals genoemd onder de achterlichten.
Nou dat was dan een grote tegenvaller.
Kom je uit Geldrop gereden sta je een kwartier te kijken en te wachten niemand die even naar je toekomt.
Nog geen begroeting. We zijn toen zelf maar naar de 240 opzoek gegaan, stond hij midden tussen 40 andere auto`s met een lekke band. Ik had een afspraak gemaakt dat ik de auto zou komen bekijken en hij zou er voor zorgen dat ik er mee kon rijden. Als ik een auto zou moeten verkopen die al twee jaar tekoop staat zou ik hem op zijn minst wat lucht in de banden doen en die dikke laag zand van de auto wassen zodat de eventuele koper de echte kleur in ieder geval kan zien.
Ben toen maar weer terug gereden wel even langs scandcar gereden maar niks voor mij staan.
Hoewel niks is niet waar. Een hele mooie sedan GLT maar m`n vrouw wil eigelijk geen sedan.
Nog eens over hebben met haar de komende dagen.
Dat er een 240 komt is zeker!!
Tja, dat is eigenlijk niet des Hennes....maar zegt wel iets over zijn bevlogenheid voor de 200 serie.
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
Jawel dde kogel is door de kerk.............
http://www.schmidt-gemert.nl/auto/?av=20...P=1&ps=176
Deze is het geworden en lekker toch een SEDAN!!!!!!
Topics: 24
Kopie van mijn aller eerste volvo die ik ooit gekocht heb (1992

), ook een 244 GLE en ook uit 1981 en ook van carlo schmidt.
Veel plezier met je GLE, mooie bak!
Volvo 244 DL 1974
Tjee, zaterdag nog met Carlo gesproken over deze Volvo. Dat is inderdaad een plaatje.
Een prachtige aankoop en uit de stallen van Carlo.
Mijn laatste 3 Volvo's komen daar ook vandaan.
Sterker nog mijn laatste aanwinst staat ongeveer 5 meter van deze zwarte vandaan.
Ja, deze sedan's zijn weer in opmars.
Topics: 26
Dank u allemaal voor reakties.
Ik had een heel goed gevoel bij de verkoper, de garage en de AUTO zelf natuurlijk.
Mijn vrouw had eigelijk een rode polar mee naar huis genomen (proefrit) maar zij dat ze ook een hele mooie zwarte gezien had.
Wel wat duur voor nu.
Nouja het is niet anders doe mij toch maart die sedan, dan ben ik voor de komende jaren weer stil. Wat een top auto.......als nieuw volgens mij.
Alleen een deukje aan de achter kant maar die wordt eruit gehaald.
Zo .... als een kind.