oga244 schreef:@ BartJu, die dealert voert het onderhoud pas uit als de auto (konsekwent te laat) wordt aangeboden, waarom moet die dealer dan coulant(er) zijn? de aanbieder is verantwoordelijk voor het op tijd aanbieden van de auto, de dealer voor het goed uitvoeren van de werkzaamheden
Wat ik las is dat auto consequent werd aangeboden als de auto het aangaf. Ik kan deze auto en bijbehorende instructies niet, maar onze 2004 Passat heeft flexibele intervallen, waarbij de auto zelf aangeeft als het zo ver is (consequent te vroeg overigens).
Daarbij, mankement dook op 16500 na beurt, dus nog ruim voor de volgende.
Ik zeg niet dat dearlert er wat aan had kunnen doen, maar dealert is wel vertegenwoordiger en tussenpersoon namens Volvo NL en Volvo zelf. En zo wel het aanspreekpunt voor mankementen die mogelijk (of waarschijnlijk als een V50 dit vaker doet, maar een V70, nooit) voortkomen.
Als dit idd vaak gebeurt bij een V50, nooit bij een V70 of ander merk met identieke motor, dan heeft Volvo m.i. toch iets laten liggen bij het ontwerp. En dat kan, maar dan hoor je het wel op te lossen en te onderkennen. Zeker als het behalve kostbaar ook nog gevaarlijk kan zijn...
Vandaar dat de geboden coulance, op basis van het hier beschrevene, volgens mij wel het minste is.
Als het inderdaad frequenter voorkomt (bij een V50) dan zou het wellicht al een recall moeten hebben zijn. Maar zonder oplossing heeft dat ook geen zin.
Maar nogmaals, ik weet er het fijne niet van, en baseer dit op het hier geschrevene.