Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 240 Super Polar (Principessa)
Lekker aparte Volvo zo te horen, moet je NOOOOOOOIIIITTTTTT wegdoen!
Geweldig ! die geschiedenis erbij.

groetjes
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Nee Ruud,

dit pareltje gaat lang bij ons blijven.
Vandaag de tijd gevonden om weer eens wat te knutselen aan Principessa. En dat ondanks dat er een sleuteldag was van het register, waarvoor ik geen tijd had! Was dus eigenlijk niet helemaal de planning, maar goed kan verkeren en dat dus ook ten gunste.

Vandaag twee speakers in de achterdeuren geplaatst, twee via marktplaats bemachtigde HT 168 Volvospeakers.
Het probleem om ze te plaatsen was er niet, Volvo heeft de bekledingsplaten reeds voorzien van voorgestanste gleuven die je moet verbinden via een stanlymes waardoor een mooi gat ontstaat waar de speaker perfect in past. De schroefgaten zijn ook al netjes uitgespaart en door zo'n 'boutijzertje' op het hardboard te klemmen kan zelfs een kind als ik de was doen. Probleem van de dag was meer de kabel netjes door de rubberen manchet frunikken, waar al de kabels van de raambediening en de centrale portiervergrendeling lopen. Daar heb je al snel te dikke vingers voor.
Het is wel gelukt! Op een later tijdstip komt een volgend probleem van die dag, het aansluiten op de radio (Volvo CR 906) want daar heb ik niet zomaar een schema van en ik wil de achterspeakers apart (niet in serie met de voorspeakers, da's een kippetje) via de fader functie kunnen regelen.

Ook heb ik nog eens naar een van de portiergrepen gekeken, deze loopt aan bij het openen, maar daar kwam ik geen steek mee verder. Nu heb ik een scharnierpunt al eens eerder moeten repareren, een (ex-) collega van mij heeft dat ding eens gemolt, en het loopt nog steeds aan.
het gevolg daarvan is dat de portier bij 'scheef' opentrekken via de handgreep niet meer open wil. Je moet dan de vergrendelingspin nog eens aantrekken en dan gaat het wel weer. Toch wil ik dit eigenlijk wel goed hebben functioneren. Goed, ik zal daar nog eens naar kijken en aan een supersleutelaar (zoals Thuur ofzo) vragen wat een juiste oplossing is.

Kortom al met al een prettig gevoel met de speakers in de achterdeuren en de kabeltjes tot in de voetruimte liggen. Hopelijk biedt hemelvaart of pinksteren mij weer een halfdagje sleutel plezier en heb ik dan muziek uit vier speakers!

Groetjes
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Hahaha, kom maar langs hoor ;D

Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Moest ik zeker eens doen, al was alleen al om eens naar je turbo's te kijken ;D
[off-topic]
Thuur, heb je mijn mail via het 850-forum nog gehad vrijdag?
anders mail me maar even direct
[/off-topic]

Sorry voor de inval in dit topic, kan straks weer weggehaald worden.
Funs, jouw laatste bericht was op 10-5 en daar heb ik op geantwoord ???

Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
En jawel hoor via vier speakers geluid en aangesloten zodat ik via de fader voor en achter kan afstemmen 8)
Kan ik dus gerust morgen nog wel een paar uurtjes verder knutselen. Zal vanmiddag tijdens dat communie feestje maar eesn bedenken wat. :Smile

groetjes
Ruud
Vanochtend mijn Volvo 240 Super Polar opgehaald bij Volvo Kallen. er moest echt een nieuwe einddemper op. Het gerammel van de schotten van de oude demper begon beschamend te worden.
Meteen een "summer check" laten doen, de airco laten testen (8,3 graden C) en het koelsysteem laten nakijken. De thermostaat is vervangen (gratis)

Op naar het Vrom!

groet
Ruud
Soms zit het mee: Principessa heeft zich netjes gedragen en heel behoorlijk van haar taak gekweten tijdens ons bezoek aan Zweden voor het bezoek aan het VROM, 3.470 km 240 rijplezier is steeds prettig en genieten.

Soms zit tegen: en vandaag de vaste Principessa dag, de vrijdag laat de koppakking het afweten. Zou dit dan toch het einde zijn van het vervelende koelingsprobleem waarmee ik vanaf het begin mee stoei? Enfin, ik ga ervan uit dat er geen echte motorschade is, er zat nog koelvloeistof in en het water spoot er nog rijkelijk uit toen ik bij Swentibold langs de A2 de ANWB belde die de auto netjes naar Kallen sleepte. Dat zullen we volgende week wel vernemen.

Eigenlijk zit het gewoon mee! Stel je voor dat dit onderweg naar of van Zweden was gebeurd, was ik letterlijk verder van huis geweest! Zij heeft het netjes gehouden tot kort bij huis/Kallen.

Kan ik wel effe dit week-end het monteren van de bij VROM zeer gunstig verkregen metertjes niet plaatsen op de bovenste radioplek. Wordt dus wachten, kan ik het kabelboompje wel alvast maken.

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.798 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.672 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.436 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.256 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.863 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.151 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.050 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.507 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)