oga244 schreef:een hobby kost geld, een 140 was lichter dan een 240 dus minder dan € 50,-- p.mnd, wat zijn die max € 50,-- p/mnd nu voor een hobby?
Volvo 142 B23 schreef:Gaat me ook echt de kop niet kosten. Zal het best kunnen betalen allemaal. Maar je kunt niet praten over andermans portemonnaie denk ik. En maandelijks vijftig euro minder voor de hobby, er zijn genoeg mensen voor wie dat het maandelijks hobby budget is.
Citaat:Regeer akkoord: De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers komt te vervallen.
Ik ben erg benieuwd waar het naar toe gaat. Het is multi-uitlegbaar, van 100% gelijk trekken tot een bepaalde regeling voor oldtimers. Ik vind het ook niet eerlijk om alle leeftijden en kilometrages hetzelfde te belasten op eigendom.
Het sleutelen en af en toe rijden met de volvo vind ik een leuke hobby. Maarrr als het echt gelijk getrokken wordt met de huidige bedragen en indeling gaat het soms om grote bedragen; De 242 zou me bij volledige motorrijtuigbelasting 118p.m. gaan kosten en de 740 59p.m. Ik heb nu een goedkope garage voor ca 27euro per maand... Dat is ruim 200 euro per maand voor het hebben van de auto's, dan is er nog geen onderhoud gedaan, geen goodie gekocht en geen druppel brandstof verstookt...
Dus als de vrijstelling echt volledig afgeschaft wordt zal het voor mij/de 2 volvo's wel consequenties hebben. Nog geen idee wat; andere brandstof, flexibel schorsen, eentje eruit, allebei eruit voor een andere volvo of sluÃ...
Maar niet getreurd, voorlopig nog zo'n 2 jaar genieten
@kammen scheerders, graag de semi omzichtige verwijzingen naar bevolkingsgroepen achterwege laten.