Dat hoef ik me daar mogelijk geen zorgen over te maken.
Zo ik meet moet de waarde dus 0.9 ohm zijn.
Kunnen deze ballastweerstanden ook 'slijten' of gaan ze als een gloeilamp kapot/uit?
31 July 2022, 13:48 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 31 July 2022, 14:07 door Rin.)
Eindelijk!
Onderdelen nieuw vervangen geeft blijkbaar soms problemen.
Een halfjaar verder en er maar niet uitkomen heb ik eindelijk de boosdoener gevonden. Gezien de bakfireproblemen had ik naast nieuwe kabels, bougies ook de rotor en kap vervangen. Vorige week de nieuwe rotor door de oude vervangen en geen problemen meer. Nieuwe er nog eens in gedaan en meteen weer mis. De oude rotor heeft een rechte strip naar de 'neus' toe. De nieuwe heeft naar links en rechts een 'zijuitloop' en is daardoor breder. Wanneer ik op Webwinkels kijk zou die brede voor een 240 oké zijn. Blijkbaar niet geschikt voor de oudere types? Je zou denken dat als met de brede goed afgesteld staat er geen probleem is. Het enige dat ik kan bedenken wat er mis gaat is dat bij vacuumvervroeging er een soort van overlap ontstaat met de brede strip en de rotor een vonk op de verkeerde cilinder geeft. Hieronder het nieuwe type.