Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 240 Super Polar (Principessa)
VolvoMafia schreef:mooie tegeltjes
[Afbeelding: Foto-38VBZZAP.jpg]
Dat klopt helemaal, maar daar gaat het nu niet om ! Wink
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Nieuw euvel!
Als ik vooruit rij branden de achteruitrijlampen soms. Nu heb ik daar zelf niet zoveel last van, maar ik wordt gek van het gedrag van de achtervolgers van mij supermooie Principessa. Op de een of andere manier polariseert het niet zo goed :'(
Het zal wel een los contact of blanke kabel zijn, denk ik. Wie weet waar de schakelaar van de achteruitrijlampen zit? Kom ik daar makkelijk bij?

Alvast bedankt.

In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
De schakelaar zit op de bak.
Ik zou denken dat de schakelaar af en toe "maakt ".

[Afbeelding: reservebakmn2.jpg]
[Afbeelding: w800.png]

Hij zit bovenop waar de draden heen lopen
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Bedankt Edwin.
Is het de blauwe kabel of die andere?
Weet je ook of je daar makkelijk aankomt vanuit de motorruimte?
via de motorruimte kun je nog het koppelingshuis zien wat links zit, maar je kunt zeker niet bij die schakelaar. Daarvoor moet je echt onder de auto kruipen.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Citaat:Is het de blauwe kabel of die andere?

Die kabel die je ziet heb ik opgerold en in dat gat gestoken .
Het is dezelfde kabel.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Vandaag naar de autokeuring geweest. Afgekeurd!
De lampen stonden weer eens niet goed volgens de keurmeester.
Morgenvroeg eerst naar Volvo Jacobs en dan weer door naar dat verschikkelijke gedoe in As >Sad

Ik vraag me eigenlijk af waarom ze de lampen niet gewoon standaard goed afstellen tijdens die autokeuring, dan staan ze toch bij idereen goed! Nu moet ik weer terug en weer extra betalen. Dat dient toch op geen enkel vlak de verkeersveiligheid!

Ik had natuurlijk ook vooraf naar een garage kunnen gaan en die dingen specifiek kunnen laten afstellen, maar goed dat doe ik in het vervolg maar. Wat mij het meest verbaasd is dat als ik zelf kijk naar de lichtbundels dat ze precies op dezelfde hoogte schijnen.

Ik snap er dus niks van, er wordt ook nooit (on)vriendelijk naar me geknipperd, dus geen sterveling heeft er last van.

Voor wat betreft de achteruitrijlampen, dat probleem heb ik pragmatisch opgelost: lampjes eruit, daar kraait geen haan naar.
Hoop wel er nog tijd voor te vinden om die lampjes weer netjes aan het branden te krijgen, net als de binnenverlichting van de middenconsole en het klokje en de buitentemperatuurmeter, maar eerst weer een jaartje een geldig keuringsbewijs!

O ja en de C70 heeft haar eerste lekke band al. Moet zelfs vervangen worden! Na nog geen 2.000 km. Stevig zonde van onze kerstgratificatie dit jaar.

?? ???hoezo extra betalen??
krijgt toch zeker een her/tweede keuring voor nix??
lijkt me logisch en ben zelf niet anders gewend Wink
en idd, achteruitrijlampen zijn niet verplicht ;D ;D,
maar waarschijnlijk een massa probleem
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
ruuds70 schreef:Vandaag naar de autokeuring geweest. Afgekeurd!
De lampen stonden weer eens niet goed volgens de keurmeester.
Morgenvroeg eerst naar Volvo Jacobs en dan weer door naar dat verschikkelijke gedoe in As >Sad

Da's het nadeel als je de auto bij de Rijksdienst moet laten keuren. Bij een gewone garage worden kleine dingen meestal ter plekke gerepareerd zodat je niet terug hoeft te komen.

Wat het vervangen van de bakschakelaar betreft: ik weet niet of je er bij een handbak net zo moeilijk bij kunt als bij een automaat bak maar ik heb zelf een rechte steeksleutel moeten verbouwen tot een kromme omdat ik er anders niet bij kon om de schakelaar los te draaien.
eerste lekke band? Das zonde, kapot gereden? Of spijker oid erin, in de wang dan?

Die schakelaars willen wel eens vastzitten (het schakelgedeelte dan, niet de moer) door al het vuil, effe schoonmaken en ze doen het vaak weer. alleen eruit is een ander verhaal...

Ruud, moet je in BE dan niet naar de garage voor de keuring maar naar een overheidsinstantie? Lekker omslachtig... Mag je dan niet ter plekke je lichten afstellen, als je weet hoe dat moet? En als je dan toch naar Jacobs gaat, misschien hebben ze ze al binnen Wink :-*
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.798 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.672 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.432 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.256 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.863 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.151 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.050 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.507 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)