Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
v70 classic tov 245
Klopt allemaal, maar als je de afweging maakt tov een V70 heb je minder kosten in afschrijving, verzekering en belasting. Het onderhoud zal duurder zijn, maar in mijn geval weegt deze lang niet op tegen de extra kosten van een moderne autro.

Na aanschaf van mijn 245 (BJ'78) uit zweden heb ik geïnverteerd in luxe en achterstallig onderhoud (5-bak, stuurbekrachting, LPG onderbouw, groot onderhoud met oa distribiutie, loppeling, remmen, pakkingen, v-snaren, ontsteking) waarna ik geen aanvullende kosten voor de kiezen heb gekregen (35 dkm). Maar het blijft en oude auto en als deze je een keer laat staan valt hem dat niet aan te rekenen. Je moet dus wel het type zijn wat dit leuk vindt en scherp blijft op (kleine) afwijkingen. Roesten willen ze ook wel, dus ook preventieve roestbehandelingen uitvoeren en kleine roestpuntjes meteen de kop indrukken. Kost je altijd meer tijd dan een moderne auto......en dat moet je er voor over hebben (en dat heb ik)

gr

Frits
Antwoord
scimitar schreef:Want bij oude wagens weet de eigenaar vaak meer dan het lokale garage bedrijf. De auto gewoon goed onderhouden scheelt heel veel gedoe.

Je hoeft het werk niet zelf te kunnen uitvoeren, als je maar weet wie dat wel kan doen en waar je onderdelen kunt kopen.

Met deze twee opmerkingen sla je naar mijn mening de spijker op de kop.

Een 240 oldtimer rijden kan heel goedkoop zijn. Aan gebruikte onderdelen is heel goedkoop aan te komen als je bijv. via Marktplaats koopt.

Ook voor onderhoud heb je bij een Volvodealer niks te zoeken (zie punt 1 van Scimitar)
Antwoord
jos245 schreef:
scimitar schreef:Want bij oude wagens weet de eigenaar vaak meer dan het lokale garage bedrijf. De auto gewoon goed onderhouden scheelt heel veel gedoe.

Je hoeft het werk niet zelf te kunnen uitvoeren, als je maar weet wie dat wel kan doen en waar je onderdelen kunt kopen.

Met deze twee opmerkingen sla je naar mijn mening de spijker op de kop.

Een 240 oldtimer rijden kan heel goedkoop zijn. Aan gebruikte onderdelen is heel goedkoop aan te komen als je bijv. via Marktplaats koopt.

Ook voor onderhoud heb je bij een Volvodealer niks te zoeken (zie punt 1 van Scimitar)

inderdaad!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ervaringen met classic-car-parts ? jos245 7 5.426 20 September 2019, 09:33
Laatste bericht: jos245
Video Volvo V70 Classic kopen Dijkman85 8 9.209 24 September 2018, 08:59
Laatste bericht: Dijkman85
  Brussels bureaucrats want to make modified and most classic cars illegal jos245 4 5.135 17 April 2016, 04:31
Laatste bericht: jos evers
  V70 classic aanhanger afbeelding gezocht Rhino 6 5.367 3 March 2012, 15:49
Laatste bericht: Black Moose
  240 classic Bill 7 8.607 28 February 2009, 23:57
Laatste bericht: Bill

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)