Topics: 10
Ik vind dat iedereen die dagelijks gebruik maakt van de weg en alles daaromheen daarvoor zonder uitzondering zelf dient bij te dragen, lijkt me naast een simpel standpunt ook een door iedereen te snappen standpunt.
Vrijstelling op basis van vermeend (bewijsbaar onjuist) "schoon" rijden is ook onzin, het irriteert mij inderdaad dat velen vinden dat hij/zij juist niets zouden hoeven betalen, of omdat hun auto zo cultureel bijdraagt of omdat hun auto zo "schoon" is, van mij mag roadpricing morgen ingevoerd worden en gewoon ÃÃn tarief dat voor iedereen gelijk is
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
Topics: 12
Topics: 7
20 January 2013, 13:53
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 January 2013, 13:55 door BartWillem.)
oga244 schreef:Men vind hier op dit forum een 240 van 1988 ook geen erfgoed dat enige vrijstelling verdiend, ook niet als daar 2000km p/jr gereden wordt, dat zo "broodnodige" cultureel erfgoed wordt ook steeds in eigen voordeel uitgelegt.
Hier ben ik het wel mee eens, toen ik ooit een 240 uit 1988 en een leuke GLT uit 1989 te koop had staan kreeg ik alleen commentaar als "jammer dat 'ie niet belastingvrij is" en op dat moment merk je dat ook in de waarde terug. Nu de belastingvrijstelling ter discussie staat zie je meteen dat de waarde van de belastingvrije 240's gigantisch daalt en die van de niet-belastingvrije ineens hogere vraagprijzen hebben "omdat ze jonger zijn". Past wel in het "in eigen voordeel uitleggen" maar dat is ook typisch Nederlands: als men iets moet kopen mag het geen zak kosten, en bij verkopen wordt er een marketingsausje overheen gegoten, gebakken lucht erbij gestopt en moet men de hoofdprijs ervoor hebben. :')
@ Cojones: volgens mij ***t Oga244 er niet omheen, hij heeft al meerdere keren aangegeven dat men moet betalen naar gebruik. Sowieso is het te zot voor woorden dat in NL men 17 miljoen verschillende belastingplannen wil hebben omdat ieder persoon wel met iets ontzien wil worden.
Topics: 39
oga244 schreef:In het dagelijks verkeer betalen voor faciliteiten is een realiteit geworden, past je dat niet neem er dan ook geen deel aan met je fiscaal zo gekoesterde culturele erfgoed
Als alle autokosten die je moet betalen aan belastingen en heffingen dan ook daadwerkelijk voor het wegennet etc. zouden zijn, heb je gelijk. Maar helaas betaal je als automobilist voor veel meer dan alleen je wegdeelname. Het grootste deel van de poet gaat naar de algemene middelen. Als de overheid zich als de sherif van Nottingham gedraagd is het niet raar dat mensen allerhande uitvluchten zoeken.
Topics: 69
Gelukkig spreekt de minister in het door BartWillem al aangehaalde interview duidelijk uit dat het geen bezuinigingsmaatregel is.
Bovendien geeft ze aan dat op basis van de reactie van de FEHAC op het PBL rapport opnieuw naar de cijfers zal worden gekeken.
Zie mijn hele
uitwerking van het interview.
Vergeet de provincies niet, die al een paar jaar lang de opcenten meer omhoog schroeven om makkelijk centen binnen te harken.
Op het 924-forum stond het ingescande artikel zoals deze in de Telegraaf stond. Iets uitgebreider dan de online versie:
Topics: 12
BartWillem schreef:@ Cojones: volgens mij ***t Oga244 er niet omheen, hij heeft al meerdere keren aangegeven dat men moet betalen naar gebruik. Sowieso is het te zot voor woorden dat in NL men 17 miljoen verschillende belastingplannen wil hebben omdat ieder persoon wel met iets ontzien wil worden.
In twee posts is hij boos op gebruikers van klassiekers, vanwege een voorstel van een politicus. Alsof de klassiekergebruiker Oga bewust naait. Als ik zeg dat dat een beetje vergezocht is omdat ten eerste het slechts een opgegooid balletje is, en je ten tweede een gebruiker niet verantwoordelijk kunt houden voor een idee van een politicus, gooit hij het ineens over een andere boeg, en begint hij ineens een andere discussie. Dat bedoel ik dus.
Topics: 163
Dat houdt de mens lekker bezig.
Topics: 69
BartWillem schreef:Vergeet de provincies niet, die al een paar jaar lang de opcenten meer omhoog schroeven om makkelijk centen binnen te harken. 
Op het 924-forum stond het ingescande artikel zoals deze in de Telegraaf stond. Iets uitgebreider dan de online versie:
Dat is toch pure stemmingmakerij? (Het is immers de Televaag, dus ik verwacht niet veel anders).
Zo kun je wel alles aan elkaar koppelen "Doordat de hypotheekrenteaftrek blijft, wordt de zorg duurder".
Ja, de overheid moet de begroting rond krijgen, maar het is allemaal niet zo causaal.
Zeker niet nu
Schutz nogmaals heeft aangegeven dat het een milieumaatregel is (die toevallig geld oplevert (maar uiteindelijk toch niet het begrote bedrag)).
Het auto-gedeelte @ Telegraaf wordt verzorgd door Autovisie, en die is doorgaans wel betrouwbaar. En het interview van Schultz had ik gistermiddag al geplaatst.
Het lijkt me geen stemmingmakerij, maar een reële optie. Wat ik alleen totaal niet snap: ze willen de dagenkaart wellicht toch niet doorvoeren omdat je dan niet meer aan de openbare weg mag parkeren met een oldtimer. Maar bij campers, caravans en aanhangwagens geldt daar al een verbod voor (max 3 dagen, afhankelijk van de AVP van de gemeente), waarom moeten oldtimers daar weer voor vrijgesteld worden? Zoals ik al eeder zei: in dit land wil men kennelijk 17 miljoen verschillende belastingplannen.