29 February 2008, 13:07
Nederzweed schreef:op gas moet je koken.
Daarom rij ik op LPG

![[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]](http://i118.photobucket.com/albums/o108/janleendert/50230371_6_BZi3-1.jpg)
(Te veel?) Drukopbouw koelsysteem
|
29 February 2008, 13:33
Postma 245 GL schreef:Symptomen als op 3 poten lopen bij starten en overmatig dampen heb je niet? Ook niet als je bij koude motor het reservoir hebt bijgevuld? neen. Dampen kan ik niet echt zeggen. T lijkt alsof ik geen voelkloeistof verbruik/verlies. Maargoed ikheb net Kaassie al aan de lijn gehad. Die zegt gooi er misschien nog maar een nieuw koppakkinkje tegenaan.. :-\ En anders ander blok erin. Maar hij heb weinig tijd helaas.. > ![]() Maar t wordt er niet leuker op want we moeten ook nog laswerkjes verrichten voor de APK. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
29 February 2008, 14:20
Klinkt als een scheurtje tussen voorste cil en waterkanaal. Zoiets heeft Aryan met een Volvo B21A gehad. Heeft met 1 l waterverlies per 1000 km een jaar doorgereden. Daarna de kop vervangen, opgelost. Ik begrijp dat je hierop niet zit te wachten maar de symptomen lijken er sterk op...
[img][/img]
29 February 2008, 15:48
of een onderblok dat niet helemaal recht is geweest toen de gevlakte kop erop ging? :-\ Ik rij nog ff door voorlopig.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
29 February 2008, 21:28
je kan nog ff door rijden.
hou wel met regelmaat je vloeistoffen in de gaten. en neem dit ff mee in je gedachte. mocht het spaak lopen omdat de kopp. er helemaal uit ligt dat gebeurd meestal op een plek waar je er absoluut niet mee kan staan. dus er zit zeker wel een risico aan met door rijden. en je maakt dan het probleem absoluut groter. tis nu misschien een kleinigheid en betaalbaar maar dan is het grote brokken en hoge kosten.
29 February 2008, 21:55
Postma 245 GL schreef:Symptomen als op 3 poten lopen bij starten en overmatig dampen heb je niet? Ook niet als je bij koude motor het reservoir hebt bijgevuld?Mag ik even gebruik maken van de kennis? De Bruine start ook op 3 cil. (maar 1 a 2 seconde, op gas) en rookt ook wat wit. Zou dit ergens op kunnen wijzen?
29 February 2008, 22:10
hey dirk242.
ik weet niet wat je rij omstandigheden zijn.?? rij je korte stukjes.?? woon werk verkeer.?? gas geeft een heleboel condens in de motor. en gas heeft een hogere slijtage in de motor. dus vernieuw je bougies eens.!!!!!!!! bougies NGK BP6ES zijn de beste en het goedkoopste. geef eens aan welk verversings termijn je hanteerd.!! en hoelang je bougies er al in zitten.!!
29 February 2008, 22:15
In principe korte afstanden. Enkele ritjes van 25 kilometer. Dat is met name op en neer naar school (woon, werk dus).
Bougies zijn 5000 kilometer geleden vervangen, heeft toen tevens een grote beurt gehad. Dit is ongeveer een half jaar geleden. De gasinstallatie ligt er nu ongeveer een maand in. Temperatuur is trouwens perfect (waterpomp, radiateur, thermostaat, kvs is ongeveer 8000 km geleden vervangen). Verder blijft hij mooi op peil en lekt nergens.
29 February 2008, 22:20
ververs de olie elke 7500 tot max. 10000km op gas
ABSOLUUT niet langer. ook je bougies dan laten vervangen door de NGK. heb je nog puntjes onsteking in je BROWNY
29 February 2008, 22:25
Heb even snel gekeken. Olie zit er nu 3000 in, wilde hem over ongeveer 7000 weer verversen.
Er zit nog een puntjesontsteking in. En ik laat het liever niet vervangen, doe het zelf wel ![]() Maar dit wijst niet op een lek ofzo, wel? |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|