Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
BartWillem schreef:Edit: DIEPE zucht! Sad De Fehac zit nog steeds te zeuren over dat rapport van ze (met daarin lekker gedateerde cijfers en aannames uit 2007) en blijven die vergelijken met dat CPL-rapport (zie Twitter van Fehac). Die leren het dus Ãcht niet. Van die organisatie hoeven we dus weinig te verwachten bij die "ultieme poging" van Weekers.
Tot nu toe heb ik nog geen signalen van de FEHAC gezien. Twitter.com zegt "@FEHAC heeft nog niet getweet." en @bertpronk1 vraagt zich alleen af of Weekers nog iets over MRB ging zeggen bij Pauw en Witteman.
Heb ik iets gemist?
Maar als ze dat inderdaad doen, ZUCHT
Krijgen ze een derde kans, bijna een invuloefening, zou het wel ernstig zijn als ze die niet grijpen.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Ik bedoelde de tweets van Pronk van gisteren, waar hij wÃÃr dat rapportje van de Fehac aanhaalt. Als hij dat nog steeds blijft doen, dan vrees ik dat ze weer in hetzelfde riedeltje blijven hangen. Sad
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
BartWillem schreef:Ik was het ook online aan het volgen, en zat erover te tweeten tussendoor. Daarom vroeg een klassiekertijdschrift of ik een stukje erover wilde schrijven zodat zij dit online konden plaatsen. Meteen uitgetikt en naar ze doorgemaild. Tongue Ben benieuwd of ze het ook echt gaan plaatsen, maar goed. Tongue

Als de Fehac & Co nu weer zo koppig gaat doen, dan is het gauw gedaan met de pret.

Edit: m'n artikel is zojuist bij Auto Motor Klassiek online geplaatst, zie http://www.amklassiek.nl/weekers-ultieme...ing/64762/ Smile

En ook te lezen op http://www.knac.nl/2013/04/17/toch-nog-o...jstelling/
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Voor de auto's waarvoor het niet eens uitmaakt of het nou 30, 35 of 40 jaar wordt, maar die sowieso de pineut zijn (bouwjaar van 1986 of daar vlak onder):
Als je niet al teveel rijdt kun je je eigen 'kwarttarief' of '30-dagen-kaart' maken.
Ik zie het volgende scenario voor me:
- Auto schorsen per 1 januari 2014 (kost 24 euro)
- In de voorjaarsvakantie een weekje weg, dus schorsing opheffen eind februari en een week later opnieuw schorsen (kost weer 24 euro + 7/365 wegenbelasting (naar rato)
- In mei nog eens zo'n weekje, zelfde oefening (kost weer 24 euro + 7/365 wbl)
- In de zomer 1 maand ontschorsen (kosten 24 euro + 1/12 wbl)
- In de herfst en de winter nog een keer een weekje (telkens 24 euro + 7/365 wbl)
- Wellicht ergens tussendoor nog eens een keer 1 dagje 'ontschorsen' (kosten 24 euro + nihil wbl)

Totale kosten: ca. 1/6 deel van de wegenbelasting + 6 keer 24 euro (schorsingskosten).
Voorwaarden: rest van de tijd kun je de auto niet gebruiken en mag deze ook niet op de openbare weg staan. Ook mag de tijd tussen schorsen en schorsing opheffen niet korter zijn dan een maand, anders krijg je een naheffing over die maand.

Handig is anders, maar voor mij wordt dit een reële optie om de vorig jaar aangeschafte '86er 740 (LPG ingebouwd op de dag dat het regeerakkoord bekend werd, zucht) toch te kunnen houden (als enige auto).
Zo vaak in ÃÃn jaar mag je je auto geloof ik niet schorsen en weer uit de schorsing halen
760 | Groen | Snel
flip_21 schreef:Zo vaak in ÃÃn jaar mag je je auto geloof ik niet schorsen en weer uit de schorsing halen

Daar was ik ook bang voor, maar ik heb dat specifiek nagevraagd bij de belastingdienst en de RDW. Er is geen beperking op. Voor jongere auto's ga je extra betalen vanaf de tweede schorsing binnen een jaar, maar auto's vanaf 15 jaar blijven hetzelfde lage tarief per schorsing houden.
Ok, goed om te weten
760 | Groen | Snel
Er zit geen limiet aan, maar als je je auto schorst en je ontschorst hem binnen 3 maanden oid, moet je wel over die 3 maanden toch mrb betalen. Althans dat was 2 jaar geleden zo.
Yellow240 schreef:Handelaren en particulieren komen straks echt niet zomaar meer van hun Volvo af.

Het is hetzelfde als met huizen. Heb jij je huis gekocht om te verkopen of om te wonen?
Ik vind het niet erg dat het afgeschaft wordt, zo blijven de èchte liefhebbers over. Die kunnen binnenkort weer een leuke Amazon ofzo kopen voor het geld wattie werkelijk waard is.
Groeten van Frans
DopdeDouwer schreef:Er zit geen limiet aan, maar als je je auto schorst en je ontschorst hem binnen 3 maanden oid, moet je wel over die 3 maanden toch mrb betalen. Althans dat was 2 jaar geleden zo.

Die termijn is tegenwoordig 1 maand.
Van de site van de RDW: "Als u de schorsing beëindigt binnen 1 maand na het begin van de schorsing, moet u alsnog motorrijtuigenbelasting betalen over de periode waarin het kentekenbewijs was geschorst. De Belastingdienst/Centrale administratie stuurt u dan een naheffingsaanslag. Zie hiervoor de site van de Belastingdienst"

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.219 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.618 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.645 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.227 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.540 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)