Topics: 37
Volgens mij voldoen de RAW units van de 240 al aan die eis, ze stralen oranje licht naar voren en de zijkant uit. Mijn 244 is met trekhaak maar zonder de extra knipperlichtjes in het spatbord goedgekeurd tijdens de kenteken/apk-keuring bij de RDW.
Topics: 31
Ik heb in het verleden een rover P6 gehad met trekhaak. Oerlelijke oranje knippers in het scherm. Die heb ik er toen ook uit gehaald. Ook gewoon APK. Ze zijn niet altijd zo streng. Dus doe wat je wil!
Topics: 33
broodje aap? geen keurmeester die naar die knippers kijkt
Topics: 28
Ik zal het morgen is aan onze eigen keurmeesters vragen op de zaak.
Ik hoef niet perse een trekhaak, maar de lampjes vindt ik wel leuk
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Topics: 33
re-phrase: geen steekproefmeester die er naar kijkt
Deze week heb ik mijn Volvo lekker gesloopt en kwam voor bij de zekeringkast. Dat ziet er behoorlijk storingsgevoelig uit! Is er iemand die zijn zekeringkast heeft omgebouwd naar nieuwerwetse steekzekeringen? Lijkt me een prima plan om de Volvo electrisch betrouwbaarder te maken!!
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Topics: 17
Die knipperlichten in de zijkant horen dus origineel wel in jouw Turbo. Bij mij was de omlijsting chroom, maar dat vond ik weinig passend bij de rest -> allemaal zwart. Dus Polar-zwarte gemonteerd van Scantech voor E6 per stuk oid.
De zekeringkast zou je idd best kunnen vervangen door eentje met steekzekeringen. Ik denk dat je gewoon es op de sloop zou kunnen kijken naar een auto die ze plm op deze manier heeft gemonteerd? En liefst ook aan de achterkant met schuifstekkertjes : - )
Wat voor interieur heb je eigenlijk? Blauw velours of zwart leer?
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Vond de lampjes zelf ook wel leuk, zeker ook in de zwarte omlijsting. Ik doe dan ook de zwarte schanieren van de achterklep en zwarte handgreep, alles wordt zwart/grijs. De zekeringkast wil ik bouwen met mini steekzekeringen die ik vastmaak op een alu strip die ik buig om het blok achter het klepje te laten vallen.De zekeringhouders kun je aan elkaar schuiven. De schuifstekkers vallen dan aan de achterkant zoals het nu ook zit. Ben benieuwd of dit de auto betrouwbaarder maakt
Topics: 17
de handgrepen en achterklepgrepen/scharnieren neem je van je Super Polar natuurlijk.
Heb ik ook over zitten twijfelen, want het is wel mooi om het chroom helemaal weg te hebben. Maar uiteindelijk vond ik het niet helemaal passend in de tijdsgeest, aangezien het toen nog niet werd gemaakt in het zwart. Wat heb je toch een detail-zeikerds : -)
Zekeringidee zou ik zeker doen. Mini-steekzekeringen zetten vlgs mij niet echt door, dus dan misschien handig om de normale steekzekeringen te gebruiken?
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Als de brede zekeringen passen ,dan doe ik die, alternatief zijn de automatische zekeringen, even breed, maar deze hoef je niet wisselen. Handgrepen van de Super Polar past eigenlijk niet, dat weet ik, heb ik eigenlijk ook bij de >87 dakrails, maar vindt het wel mooi............... (Iemand nog een setje?, op de super polar zit nu zo'n super lelijk rek met latjes....)Tenslotte ben ik zelf ook niet meer helemaal volgens fabrieks specificatie ;D ;D ;D