Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen Hans en zijn Volvo 240 Turbo
Bij mijn 245 heb ik eigenlijk wel een soort van modificatie gedaan.
Bij het trekken van een kar werd de zekeringkast soms aardig heet door hoge overgangsweerstand / slecht contact.(uiteraard door de extra belasting v.d. verlichting aanhanger.

http://i141.photobucket.com/albums/r66/2...070118.jpg

http://i141.photobucket.com/albums/r66/2...070116.jpg

Daarom heb ik achterin een extra zekeringkast met relais gemaakt voor alle trekhaak-stekkerdoos-functies.
Die zekeringen/relais worden gevoed met een 6 mm2 kabel vanaf de accu, zodoende wordt de standaard zekeringkast ontzien.

Ik snap jouw wens t.a.v. je voorgenomen inbouw, bekijk wel even goed vantevoren of je de grote hoeveelheid draden kwijt raakt.
De steekzekeringkastjes van het universele type hebben vaak 1 ingang en 1 uitgang, de volvo heeft 1 ingang en twee uitgangen.
Ook doe je er goed aan de kabelschoentjes te vervangen die te weinig veerkracht meer hebben.Die zorgen ook voor ellende.

Antwoord
de zekeringkast van de 2serie zit iets ingewikkelder in elkaar dan die van jou funs. je krijgt dan op sommige groepen 4 kabelschoenen op 1 kan van de zekeringhouder. wat mij betreft geen verbetering. beste is gewoon de oude zekeringkast oplappen of een andere goede scoren
Antwoord
HansDAF schreef:Als de brede zekeringen passen ,dan doe ik die, alternatief zijn de automatische zekeringen, even breed, maar deze hoef je niet wisselen. Handgrepen van de Super Polar past eigenlijk niet, dat weet ik, heb ik eigenlijk ook bij de >87 dakrails, maar vindt het wel mooi............... (Iemand nog een setje?, op de super polar zit nu zo'n super lelijk rek met latjes....)Tenslotte ben ik zelf ook niet meer helemaal volgens fabrieks specificatie ;D ;D ;D

volgens mij heb ik nog een polar staan met dakrials, ik zal is foto's maken.
Antwoord
Zo, vandaag weer even gaan kijken. Mannen hebben het druk gehad, maar er was weer wat gedaan:
Dorpels zijn nu ook hard en strak Big Grin en zijn spuitklaar. Achterklep gaat terug nar de spuiter, die heb ik kaal gemaakt. Ook 1 achterdeur kaal gemaakt en alle schanieren waar 25 jaar vet op zat zijn schoon.Voorruit is er ook uit, zit alleen er zit van die eeuwig plakkende kit in de sponning. Hoe krijg ik die gemakkelijk weg ? Volgende week nog een daagje klussen en dan de spuitkabine in !! ;D ;D
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
IK heb wel eens iemand gezien die een zekeringenkast van een Saab 9000 er in gezet heeft. Die heeft platte zekeringen en is langwerpig, lijkt te passen achter het normale deksel. Zitten echt veel zekeringen in, dan kan ieder onderdeel zn eigen zekering hebben. Ik kan de foto's niet meer vinden, het was volgens mij in een 240 die was omgebouwd naar 164 front....
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
"Voorruit is er ook uit, zit alleen er zit van die eeuwig plakkende kit in de sponning. Hoe krijg ik die gemakkelijk weg ?"

Als het nog plakkerig is is het waarschijnlijk geen orginele ruitenkit maar soepel blijvende kit waarmee men later een lekkend raam heeft willen dichtmaken.Die kit kan je soms heel simpel verwijderen;

Begin gewoon te pulken tot je een balletje bij elkaar gepulkt hebt ter grootte van een pingpongballetje.Let niet op je vingers, dat haal je er later wel af ;D Vervolgens drukje dat balletje van kit weer op een nieuw te verwijderen gedeelte en trekt het weer los uit de sponning.
Met een beetje geluk trek je dan gemakkelijk een stuk kit mee uit de sponning en wordt je balletje kit wat groter etc. etc. als dat lukt heb je kit van het type "afbetbaar" bijv. van WURTH.

ik ben benieuwd of het lukt, succes
Antwoord
De originele kit is een butylkit en blijft ook zacht! Dat was in het tijdperk voordat airbags zich afzetten tegen de voorruit, of de voorruit een onderdeel uitmaakte van de sterkte vd carrosserie.

Maar je methode klopt idd en anders gewoon met een botte schroevendraaier en erna met heel veel ontvetter lang de laatste kit op laten lossen.

Succes, erg leuk (maar ook spannend of het wel goed is gebeurd) om je auto straks voor de eerste keer in de verse lak te zien.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Zo, gisteren de tweede turbo opgehaald, nu heeft mijn meisje er ook een ;D. Het niet te hopen dat die sneller is dan de mijne straks..........

Vandaag in Obdam geweest voor een paar kabeltjes voor in de achterklep. Gelijk op het achterterrein gekeken, staat veel spul (ook veel engels). Lag een motor B230 FK met LPI, de man had er over dat je dit wel mee over kan bouwen, maar nooit (meer) gekeurd krijgt. Zou een behoorlijke streep door de rekening zijn om mijn turbo op gas te zetten.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
zijn dat deze dakrails die je bedoelt?

[img width=800 height=600]http://i732.photobucket.com/albums/ww326/asterix50/volvo/26102010332.jpg[/img]
Antwoord
Yep, dat zijn ze, heb ze inmiddels gescoord. Evenwel dank
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.798 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 393 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman
  Even voorstellen Didier911 0 676 2 July 2024, 21:33
Laatste bericht: Didier911
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen Jort 3 1.208 3 May 2024, 08:24
Laatste bericht: henqui
  Voorstellen _gijs_ _gijs_ 4 1.338 25 April 2024, 06:31
Laatste bericht: _gijs_
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 52 17.378 3 April 2024, 19:41
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.672 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)