Berichten: 164
Topics: 21
Lid sinds: May 2005
's morgens bij het starten geen enkel probleem, als de motor koud is is het stationair ook goed.
Probleem is als ik een stukje gereden heb (zeg 10-15 km), de motor 5 minuten stil zet en dan weer start -> het toerental is dan veel te hoog, voor mijn gevoel (als a-techneut :lol: ) is dat er iets blijft hangen maar ik heb er totaal geen verstand van... :evil:
Komt iemand dit bekend voor en zoja, wat zou het kunnen zijn ?
(Kleppen etc zijn 8000 dkm geleden gesteld dus die zijn binnenkort weer aan de beurt...)
cht niet<br /><br />Geen Volvo 240 Polar '91, wel een franse diesel<br />Honda Cb900F Boldor '81<br /><br />www.eencity.nl
Berichten: 575
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2005
Jojoman schreef:'s morgens bij het starten geen enkel probleem, als de motor koud is is het stationair ook goed.
Probleem is als ik een stukje gereden heb (zeg 10-15 km), de motor 5 minuten stil zet en dan weer start -> het toerental is dan veel te hoog, voor mijn gevoel (als a-techneut :lol: ) is dat er iets blijft hangen maar ik heb er totaal geen verstand van... :evil:
Komt iemand dit bekend voor en zoja, wat zou het kunnen zijn ?
(Kleppen etc zijn 8000 dkm geleden gesteld dus die zijn binnenkort weer aan de beurt...)
Hoeveel toeren ? (of heeft zo'n polartje geen toerenteller ?). Die van mij doet 1200 toeren bij koude start en koud weer. Dit zakt na een minuut of zo naar 1000 en dan naar normaal stationair, 750 toeren.
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Berichten: 164
Topics: 21
Lid sinds: May 2005
Nah, heeft geen toerenteller.... Komp nog wel een keertje...
Maar het klinkt (zei de leek) als iets van 2-duizend toeren....( best wel veul in ieders geval)
cht niet<br /><br />Geen Volvo 240 Polar '91, wel een franse diesel<br />Honda Cb900F Boldor '81<br /><br />www.eencity.nl
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
stationaire regelklep wellicht slecht werkend ?, ik heb de mijne vorig weekend ook vervangen ([size=9px]bedankt h? Kaasie[/size])want liep lang niet jofel meer maar nu weer toppie en afgelopen twee dagen 5 provincie's doorkruist 8)
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 164
Topics: 21
Lid sinds: May 2005
Is dat wat je dan ook wel de CIS klep noemt ?
(en die ergens bij het uitlaatspruitstuk zit toch ? )
Krijg nog wel eens technisch inzicht :lol:
cht niet<br /><br />Geen Volvo 240 Polar '91, wel een franse diesel<br />Honda Cb900F Boldor '81<br /><br />www.eencity.nl
Berichten: 164
Topics: 21
Lid sinds: May 2005
CIS klep, is dat het rood omcirkelde deel ?
Heeft iemand daar een doorsnee tekening van en hoe werkt zoiets ?
[size=7px]Of stel ik nu alweer 2x dezelfde vraag zonder dat ik het zelf doorheb[/size]
cht niet<br /><br />Geen Volvo 240 Polar '91, wel een franse diesel<br />Honda Cb900F Boldor '81<br /><br />www.eencity.nl
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
nee, dat is de schakelaar die de stand van de gasklep aan de computer doorgeeft. Bij sommige late 240's (1993) kan dat een variabele weerstand zijn.
De stationair regelklep zit ongeveer onder de gasklep, een aparte unit. Hij is te zien op deze fot0, is links van de gasklep, iets lager dan de as vd smoorklep. Precies onder de veer van de smoorklep te zien in de foto, dat ding waar die slang op zit die naar de luchtslag gaat...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
en even zonder slangen
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
Kun je die niet aan Jojo verkopen voor een kwak geld? :-$
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
deze is al kapoerewiet helaas
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........