Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoog stationair toerental
#1
's morgens bij het starten geen enkel probleem, als de motor koud is is het stationair ook goed.

Probleem is als ik een stukje gereden heb (zeg 10-15 km), de motor 5 minuten stil zet en dan weer start -> het toerental is dan veel te hoog, voor mijn gevoel (als a-techneut :lol: ) is dat er iets blijft hangen maar ik heb er totaal geen verstand van... :evil:


Komt iemand dit bekend voor en zoja, wat zou het kunnen zijn ?
(Kleppen etc zijn 8000 dkm geleden gesteld dus die zijn binnenkort weer aan de beurt...)
cht niet<br /><br />Geen Volvo 240 Polar '91, wel een franse diesel<br />Honda Cb900F Boldor '81<br /><br />www.eencity.nl
Antwoord
#2
Jojoman schreef:'s morgens bij het starten geen enkel probleem, als de motor koud is is het stationair ook goed.

Probleem is als ik een stukje gereden heb (zeg 10-15 km), de motor 5 minuten stil zet en dan weer start -> het toerental is dan veel te hoog, voor mijn gevoel (als a-techneut :lol: ) is dat er iets blijft hangen maar ik heb er totaal geen verstand van... :evil:


Komt iemand dit bekend voor en zoja, wat zou het kunnen zijn ?
(Kleppen etc zijn 8000 dkm geleden gesteld dus die zijn binnenkort weer aan de beurt...)

Hoeveel toeren ? (of heeft zo'n polartje geen toerenteller ?). Die van mij doet 1200 toeren bij koude start en koud weer. Dit zakt na een minuut of zo naar 1000 en dan naar normaal stationair, 750 toeren.
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
#3
Nah, heeft geen toerenteller.... Komp nog wel een keertje...


Maar het klinkt (zei de leek) als iets van 2-duizend toeren....( best wel veul in ieders geval)
cht niet<br /><br />Geen Volvo 240 Polar '91, wel een franse diesel<br />Honda Cb900F Boldor '81<br /><br />www.eencity.nl
Antwoord
#4
stationaire regelklep wellicht slecht werkend ?, ik heb de mijne vorig weekend ook vervangen ([size=9px]bedankt h? Kaasie[/size])want liep lang niet jofel meer maar nu weer toppie en afgelopen twee dagen 5 provincie's doorkruist 8)
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
#5
Is dat wat je dan ook wel de CIS klep noemt ?

(en die ergens bij het uitlaatspruitstuk zit toch ? )


Krijg nog wel eens technisch inzicht :lol:
cht niet<br /><br />Geen Volvo 240 Polar '91, wel een franse diesel<br />Honda Cb900F Boldor '81<br /><br />www.eencity.nl
Antwoord
#6
CIS klep, is dat het rood omcirkelde deel ?

[Afbeelding: 211200615483400030bg.jpg]

Heeft iemand daar een doorsnee tekening van en hoe werkt zoiets ?

[size=7px]Of stel ik nu alweer 2x dezelfde vraag zonder dat ik het zelf doorheb[/size]
cht niet<br /><br />Geen Volvo 240 Polar '91, wel een franse diesel<br />Honda Cb900F Boldor '81<br /><br />www.eencity.nl
Antwoord
#7
nee, dat is de schakelaar die de stand van de gasklep aan de computer doorgeeft. Bij sommige late 240's (1993) kan dat een variabele weerstand zijn.

De stationair regelklep zit ongeveer onder de gasklep, een aparte unit. Hij is te zien op deze fot0, is links van de gasklep, iets lager dan de as vd smoorklep. Precies onder de veer van de smoorklep te zien in de foto, dat ding waar die slang op zit die naar de luchtslag gaat...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#8
en even zonder slangen

[Afbeelding: cisklep7tz.th.jpg]
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
#9
Kun je die niet aan Jojo verkopen voor een kwak geld? :-$
Antwoord
#10
deze is al kapoerewiet helaas Cry
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Olielampje brandt bij stationair draaien - OPGELOST - Boet 8 1.474 24 July 2024, 15:42
Laatste bericht: Boet
  B200F hoog brandstofverbruik en onregelmatig lopen marc-f 1 437 22 April 2024, 15:58
Laatste bericht: Marc1970
Star Help! Veel te hoog stationair 01Dennis10 1 801 30 April 2023, 16:52
Laatste bericht: Marc1970
  Toerental waarbij naar lpg schakelt wisselt petervanriemsdijk 4 1.357 17 December 2022, 11:33
Laatste bericht: Dopski
  Stationair Nicolaas H 3 2.161 16 January 2022, 12:18
Laatste bericht: Grey240Polar
  B230K stationair Volvo-MSX 2 1.904 15 October 2021, 16:10
Laatste bericht: skidje
  Motor slaat over net boven stationair toerental Arnic 6 4.433 13 August 2021, 09:02
Laatste bericht: Grey240Polar
  motor hapert even vanaf stationair Arnic 5 4.416 2 August 2021, 16:37
Laatste bericht: Arnic
  Hoog toerental bij warme motor TeunTimmermans 49 25.395 14 February 2021, 17:30
Laatste bericht: Grey240Polar
  Te hoog stationair - Volvo 244GL B21A gerbenvdlindeu 4 4.898 3 February 2019, 22:07
Laatste bericht: gerbenvdlindeu

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)