Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De baksteen van Elvis (242GL)
Het kan inderdaad goed zijn dat het plastic schroefje ergens bij je koppelingspedaal bungelt. Ze breken inderdaad wel snel ja.
Maar misschien kun je met een beetje fantasie en een paperclip ook al een eind komen
Antwoord
het blijkt dat het mooie rood/witte draadje pas na 1980 standaard ingebouwd zat... zit ik dan met mn 1979er..
Die wartel kon ik zo snel nergens vinden, zou kunnen dat ze stuk is inderdaad dan wordt het iets freubelen met een paperclip.

groeten paul
Antwoord
Yes, great succes!!!
ik heb een toerenteller die werkt!!!

en alles is nog goed terug op zn plek gekomen ook!
het warteltje van de kmteller lag inderdaad ergens helemaal aan het begin van de kabel, het was wel een beetje gaar maar nog wel bruikbaar gelukkig.

kan weer een streep door een van de to do's in de openingspost.

groeten paul
Antwoord
Haha dus toch! Scheelt weer een hoop gepiel Smile
Veel plezier van je toerenteller! Is toch wel fijn, en staat ook wel mooier zo'n extra klokje
Antwoord
was me inderdaad met name om de lege plek in het dash te doen.

Wat wel nog een beetje raar is, ik heb het idee dat de teller te weinig aangeeft, ik schakel permanent onder de 2d toeren en als ik m een beetje de sporen geef kom ik amper over de 3,5 uit.

Ter vergelijking 50 in zn 4 bij ca 1000 toeren. zou het kunnen dat ze maar de helft ofzo doorgeeft.
T zit nu aangesloten op de min van mijn bobine.
Als het een toerenteller was van een 6 cilinder zou je juist meer toeren verwachten en aangezien volvo zo ver ik weet geen 2 cilinders heeft uitgebracht snap ik t niet helemaal.

groeten paul
Antwoord
Elvis schreef:Als het een toerenteller was van een 6 cilinder zou je juist meer toeren verwachten.....

Andersom...... Bij een 6-cilinder zou hij meer pulsen krijgen per omwenteling. (6 ipv 4) Heb je een 6-cilinder toerenteller, dan krijgt hij dus maar 2/3 van de pulsen die hij zou moeten krijgen en geeft hij dus maar 2/3 van het werkelijke toerental aan. 1000 Toeren bij 50 km/u zijn dan dus 1500 toeren.
Ik durf je alleen niet te vertellen of dat om te schakelen is.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
Ohjah natuurlijk, denk foutje!
is 1500 bij 50 normaal??

lijkt mij niet dat het om te zetten is. er zat iig geen extra schakelaar...

de verkoper maar even aan zn jas trekken, hij zij dat t een 4 cilinder teller was..
Antwoord
Hmm dat zou wel balen zijn...

Een T6 inbouwen zou een mooie "buurman & buurman" oplossing zijn Big Grin
Antwoord
Hahaha dat zou inderdaad een aparte vorm van symptoombestrijding zijn.

Zou iemand misschien kunnen checken hoeveel toeren een B21a met standaard 4 bak bij ca 50km/u zou moeten maken.
Dan heb ik iig een beetje een idee hoever de toerenteller afwijkt.

Bij de verkoper heeft de teller het in ieder geval gedaan op een 4 cilinder dus snap het niet helemaal.

groeten paul
Antwoord
Mijne doet ook wel zoiets.... Maarja dat is een B20 met een handboormachine zonder overdrive als versnellingsbak...
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Een baksteen op lucht - 81' 244 GL Yezzz 30 19.348 2 November 2021, 17:32
Laatste bericht: Yezzz
  even voorstellen! (volvo 242GL 1979) RutgerK 13 8.453 20 October 2014, 22:33
Laatste bericht: RutgerK
  De witte baksteen :) Wottel 74 47.144 17 June 2012, 12:07
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)