Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De baksteen van Elvis (242GL)
Paul,

Als je je een beetje in een bocht vouwt, kun je achter op lezen of het om een 4 of 6 cyl. gaat.

Grt Leon
Antwoord
straks de teller maar weer los gaan pakken,

reed vandaag op de snelweg en bij 110 gaf hij maar 2,5d toeren aan. Aangezien ik geen overdrive heb is dat natuurlijk veel te weinig.

Verder blijft de baksteen een beetje nadieselen sinds vanmiddag, niet echt een idee waar het aan ligt, als het goed is staat de ontsteking mooi op 12 graden.
er zit ook nog eens heel veel condens in mn kofferbak (echt dikke druppels onders de klep)
En mn deur wilt niet meer goed open van binnen uit..
Wel een mooi roofrack gescoord dus het is niet allemaal klote op t moment.
Antwoord
Elvis schreef:straks de teller maar weer los gaan pakken,

reed vandaag op de snelweg en bij 110 gaf hij maar 2,5d toeren aan. Aangezien ik geen overdrive heb is dat natuurlijk veel te weinig.

Verder blijft de baksteen een beetje nadieselen sinds vanmiddag, niet echt een idee waar het aan ligt, als het goed is staat de ontsteking mooi op 12 graden.
er zit ook nog eens heel veel condens in mn kofferbak (echt dikke druppels onders de klep)
En mn deur wilt niet meer goed open van binnen uit..
Wel een mooi roofrack gescoord dus het is niet allemaal klote op t moment.

Toch niet allemaal klote Wink
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Ik had nog een foto'tje liggen

bovenaan staat het:
"4Zyl/4takt"

[img width=755 height=600]http://lh4.ggpht.com/_9BkofYasd3c/TTWu2t8IqLI/AAAAAAAABY8/ZX9MiReDP7Q/s800/DSC057652.jpg[/img]

Antwoord
hmm ik wist dat ik een foto van de achterkant had moeten maken...stom stom stom stom stom.

Kom er nu niet echt bij, camera op flitsstand geeft alleen maar een overbelichte foto achter het dashboard maar ga nog wel een beetje proberen.
ziet er wel veel mooier uit nu:

[Afbeelding: imag0177g.jpg]

groeten paul
Antwoord
vandaag de hele tellerparty maar weer uitgebouwd,
Het is dus inderdaad een 6cilinder toerenteller...

jammer maar helaas. Het staat er niet zo duidelijk op als bij die van frox maar een klein vergeeld amper leesbaar stickertje op de zijkant gaf uitsluitsel..

Ik was ook van plan om de electrische antenne te gaan plaatsen, er is wel genoeg ruimte aan de voorkant maar het past allemaal maar net, wonderbaarlijk genoeg was het wel kurk droog en zelfs een beetje stoffig daar.
Ik kwam in mn interieur ook nog het volgende draadje tegen (zie foto)
Het gaat naar de rechteronderhoek van het voorraam en het is dus een antenne kabel met een stroomvoorziening. Nu had ik op TB al wat gevonden over amerikaanse 250s met een antenne in de voorruit, zou het kunnen dat deze bij mij ook daar ergens weg gewerkt zit?
misschien dat ik die dan gewoon aan slinger eigenlijk wel mooier dan zo'n spriet.
[img width=359 height=600]http://img513.imageshack.us/img513/5107/imag0198m.jpg[/img]

groeten paul
Antwoord
Als de antenne in je voorruit zit, had je die moeten zien. Zeg maar in de vorm van een draad o.i.d. Hij zit niet onder je rubber omdat het dan vrijwel strak tegen het staal van je lijst zou zitten en dan doet'ie het niet zo best. Het lijkt er meer op dat er een after-market plakantenne tegen de voorruit heeft gezeten (voeding voor antenneversterker, zit vaak ingebouwd). Antenne weg, draad weghalen te veel werk.....
Kijk eens waar de andere kant op uitkomt? Ben best benieuwd.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
de draad liep naar een dood eindje ter hoogte van mijn binnenspiegel.
Zal inderdaad ooit een aftermarket antennetje ingezeten hebben.
nu maar even de oude afgebroken spriet vast getaped zodat ik morgen weer wat muziek heb in de 200+km naar maastricht.

Morgen ook roofrack tijd!

groeten paul
Antwoord
FFF***CK!!!!

ging net even enthousiast door een linker bocht, houdt de baksteen er ineens mee op.
Een beetje alsof hij geen benzine meer krijgt (tank meer dan half vol)
Waar zou t aan kunnen liggen?
mijn opties:
-auto was nog een beetje koud dus misschien in hogere toeren door choke verzopen? (morgen bougies droog maken en opnieuw proberen)
- ging vol beladen enthousiast door een bocht dus misschien een benzine leiding los geschoten ofzo?
- benzinepomp is een veel voorkomende kwaal dus misschien heeft die ineens de geest gegeven.
- stuk vuil uit de tank losgekomen en daardoor een verstopte carb of pomp?

zou eigenlijk morgen naar maastricht gaan met de auto maar lijkt erop alsof dat er niet in gaat zitten. >Sad
Antwoord
Elvis schreef:zou eigenlijk morgen naar maastricht gaan met de auto maar lijkt erop alsof dat er niet in gaat zitten. >Sad

Moet je iets opgehaald hebben dat echt snel weg moet daar? Maastricht is niet zo heel ver van hier namelijk.

Groeten,
Mischa
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Een baksteen op lucht - 81' 244 GL Yezzz 30 19.348 2 November 2021, 17:32
Laatste bericht: Yezzz
  even voorstellen! (volvo 242GL 1979) RutgerK 13 8.457 20 October 2014, 22:33
Laatste bericht: RutgerK
  De witte baksteen :) Wottel 74 47.146 17 June 2012, 12:07
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)