Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De baksteen van Elvis (242GL)
Hij doet t weer!!

waarschijnlijk was ie gewoon verzopen.
bougietjes schoon en droog gemaakt en hij startte meteen!

super!

groeten paul
Antwoord
Hij doet t weer niet!

afgelopen zaterdag een poging gedaan om naar maastricht te gaan met de baksteen maar net voorbij rotterdam kreeg hij weer kuren.
Zelfde verhaal als op de vrijdag, ineens geen vermogen meer..
Ik weet nog niet of hij geen benzine of geen vonk heeft.
Deze week maar een keer met de strobo de bobine en verdeelkap checken.
Ben uiteindelijk weg gesleept door een maatje van me, leverde zowaar mooie foto's op:

[img width=359 height=600]http://img11.imageshack.us/img11/7892/imag0201mo.jpg[/img]
[Afbeelding: imag0203u.jpg]

Ook mn roofrack is hierdoor niet door gegaan..
even balen met de pet op dus! gelukkig wel nog een motor tot mn beschikking dus was niet volledig verneukt.

groeten paul
Antwoord
is het brandstofpompje niet gewoon stuk, of onderweg..? zodra je meer vermogen vraagt is opeens de vlotterkamer leeg en kapt ie ermee, maat stationait draaien kan ie nog wel zodra r weer brandstof is opgepompt..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Zou ook kunnen inderdaad, lek membraampje ofzo.

Kan helaas via de zoekfunctie weinig vinden over het mechanische pompje van een carb motor, gaat bijna allemaal over de electrische pompen van de injectie modellen.
Dacht het euvel herkend te hebben uit een ander topic maar dat ging over de KJet met een intankpomp dus dat valt af.
Morgen ochtend heb ik even tijd om naar de baksteen te kijken dus dan maar even checken.

groeten paul
Antwoord
Net even met een strobe en een multimetertje om de baksteen heen gelopen.
Eerst de strobe aangesloten op de bougie kabel van de bobine naar de verdeler kap en toen geprobeerd te starten, na 2 knippers en een poging tot aanslaan hield ze op met knipperen en sloeg dus ook niet aan.
Ik dacht dus het euvel te hebben gevonden, heb toen de signaaldraad en de massa draad van de bobine op weerstand gemeten en die waren prima, ook even het kabeltje voor mijn toerenteller los gehaald (zit achter het dash nergens meer aan vast).
Toen weer proberen te starten met de strobe erop en startte zonder problemen?
hier een filmpje van de motor op stationair (beetje koud dus lage toeren) en beetje aan het gas jengelen. Door de mic van mn telefoon klinkt het scheller en meer als een tractor dan normaal.
http://www.youtube.com/watch?v=tReRXNBLNs8
ik heb daarna nog aan alle kabels lopen jengelen tijdens het lopen in de hoop dat ze zou afslaan en ik dus de kabelbreuk zou vinden maar helemaal niets.

Nu heb ik een theorie, zou het kunnen dat het kabeltje voor mijn toerenteller dat los achter mn dash lag contact maakte met een massa punt? hierdoor zou de bobine dubbele massa hebben en dus bijvoorbeeld geen vonk door kunnen sturen. Bij alle volvo's na 1980 ligt het kabeltje natuurlijk ook gewoon los achter het dash maar dan zit er een mooier isolatie schoentje over het contact dus minder kans op kortsluiting, de mijne heeft geen bescherming over het 'bekje' en zou dus ergens tegenaan kunnen slingeren.

groeten paul
Antwoord
Dat lijkt me een redelijke conclusie. Geef jezelf een Darwin award voor autotechniek.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Haha een darwin award gaat wat ver maar slim is indd anders.
Als er dikke kortsluiting was ontstaan en de baksteen was in vlammen opgegaan dan was t een ander verhaal.
Het is tot nog toe ook alleen een theorie, ik kom er pas achter als ik weer een stuk ga rijden en opeens wel of juist niet meer kom stil te staan.

Groeten paul
Antwoord
Marc1970 schreef:Dat lijkt me een redelijke conclusie. Geef jezelf een Darwin award voor autotechniek.

Na deze opmerking ff op Youtube gezocht naar Darwin award.

Krijg ik het volgende filmpje waarin een 240 te zien is Tongue

http://www.youtube.com/watch?v=0g9ssQSV6UA
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Hahaha. Briljant filmpje, en een goeie spot.meer dan de parafaan en de hoofdsteunen had je niet.

Gisteren een voorzichtige poging gedaan en het lijkt er echt op dat het probleem is verholpen.

Antwoord
Een flinke tijd druk gehad met andere zaken maar ik heb de baksteen nog altijd.
2 fotos van de huidige staat.
1ste van afgelopen mei geloof ik:
[Afbeelding: img3420y.jpg]
en een paar dagen geleden:
[Afbeelding: imag0407q.jpg]

nu dus met roofrack.
Ik moet wel zo snel mogelijk de binnenpanelen van de deuren halen zodat ik de roest onderin met wat fertan in ieder geval kan stoppen en de raamrubbers beter kan bevestigen want t water loopt zo recht mn deuren in.
Verder rijdt ze nog altijd als een zonnetje.

groeten paul
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Een baksteen op lucht - 81' 244 GL Yezzz 30 19.348 2 November 2021, 17:32
Laatste bericht: Yezzz
  even voorstellen! (volvo 242GL 1979) RutgerK 13 8.455 20 October 2014, 22:33
Laatste bericht: RutgerK
  De witte baksteen :) Wottel 74 47.145 17 June 2012, 12:07
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)