Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Jambon schreef:weer zo'n doos... is dit -30? -40?
Beide
Voorzijde -40
achterzijde -30
Staat wat stoerder en voor de toekomst als er LPG in zou komen
Yellow240 schreef:Staan altijd goed die veertjes. Bij mij is de wegligging ook wel wat beter geworden. Heb al wel een keer een flinke klap in de rug gehad, en dan kom je tot de conclusie dat je eerst eigenlijk loeihard over drempels kon 
Ik ben benieuw naar hoe het gaat worden want volgens mij zijn de huidige veren best wel slap (geworden)
Maar goed staan zal het zeker!
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
Waarom allemaal toch verlagen? Daar verpest je heel het door Volvo ingestelde weggedrag mee.
Gaat de slijptol er nog in voordat ze je ze eronder schroeft?
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
frox schreef:Beide 
Voorzijde -40
achterzijde -30
Staat wat stoerder en voor de toekomst als er LPG in zou komen
Ik ben benieuw naar hoe het gaat worden want volgens mij zijn de huidige veren best wel slap (geworden)
Maar goed staan zal het zeker!
eerder stugger, ze zijn ingeveerd en daardoor progressiever, waardoor enigzins stugger, maar de nw zijn zeker stugger. Heb je veel drempels in je omgeving..?
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Drk schreef:Waarom allemaal toch verlagen? Daar verpest je heel het door Volvo ingestelde weggedrag mee.
Gaat de slijptol er nog in voordat ze je ze eronder schroeft? ;D ;D Haha Zal niet nodig zijn denk ik
Jambon schreef:eerder stugger, ze zijn ingeveerd en daardoor progressiever, waardoor enigzins stugger, maar de nw zijn zeker stugger. Heb je veel drempels in je omgeving..?
Ja zou kan je het ook bekijken, hoe verder ingedrukt hoe meer tegendruk ze ook zouden moeten geven.
Maar dat gaat niet op voor de voorkant, die is ongeveer net zo hoog als van een XC90
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Drk schreef:Waarom allemaal toch verlagen? Daar verpest je heel het door Volvo ingestelde weggedrag mee.
Gaat de slijptol er nog in voordat ze je ze eronder schroeft?
Volvo bood deze en andere zaken zelf ook aan in de eigen Competitions Parts en R-Sport afdelingen..
@Frox, houdt r rekening mee dat het camber positiever wordt als ie zakt, lees overstuur, nadat ik dit heb aangepast is dat sterk verbeterd.. de auto die voorheen op hetzelfde materiaal stond had dat niet, maar rolde op plattere banden, compenseerde dat dus. En ik had de enkele IPD stabi voor (plus tegenwoordig het 240 rietje achter..)
Anywho, als de boel tóch open ligt, je kunt de bovenste wishbone immers naar boven klappen.., paar flinke ringen van exact dezelfde dikte er achter, paar euro voor beter weggedrag..! max. 1,5 graad.. en tot 1 graad meer toespoor bij het uitlijnen, voor je begint ff een afspraak maken voor geval eea iets teveel uit het lood staat en het je banden kost.
Omdat je 1 cm verschil (voorlopig..) hebt tussen v-a, creëer je ook nog ens een aangepast caster...
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Jambon schreef:Volvo bood deze en andere zaken zelf ook aan in de eigen Competitions Parts en R-Sport afdelingen..
@Frox, houdt r rekening mee dat het camber positiever wordt als ie zakt, lees overstuur, nadat ik dit heb aangepast is dat sterk verbeterd.. de auto die voorheen op hetzelfde materiaal stond had dat niet, maar rolde op plattere banden, compenseerde dat dus. En ik had de enkele IPD stabi voor (plus tegenwoordig het 240 rietje achter..)
Anywho, als de boel tóch open ligt, je kunt de bovenste wishbone immers naar boven klappen.., paar flinke ringen van exact dezelfde dikte er achter, paar euro voor beter weggedrag..! max. 1,5 graad.. en tot 1 graad meer toespoor bij het uitlijnen, voor je begint ff een afspraak maken voor geval eea iets teveel uit het lood staat en het je banden kost.
Omdat je 1 cm verschil (voorlopig..) hebt tussen v-a, creëer je ook nog ens een aangepast caster...
Dus moet je dan per bout vd wishbone 3mm aan ringen plaatsen? Snap nu hoe je het camber kan meten!
Op zoek naar zo'n tooltje
Groeten, Boele
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
hmm..
Als je het aan de bovenkant opvult krijg je toch juist de verkeerde camber die je zou willen ???
Ooh wacht ik zie het al: je doet de ringen hier achter?
Jambon schreef:@Frox, houdt r rekening mee dat het camber positiever wordt als ie zakt, lees overstuur, nadat ik dit heb aangepast is dat sterk verbeterd.. de auto die voorheen op hetzelfde materiaal stond had dat niet, maar rolde op plattere banden, compenseerde dat dus. En ik had de enkele IPD stabi voor (plus tegenwoordig het 240 rietje achter..)
Dan krijg je toch juist onderstuur?
Maar inderdaad een goeie tip!
Jambon schreef:Omdat je 1 cm verschil (voorlopig..) hebt tussen v-a, creëer je ook nog ens een aangepast caster...
Caster verandering zal wel meevallen, de verhouding 1:259 (wiebasis) --> 0,22 graden
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Je doet de ringen tussen de wishbones (aan de kant van het motorruim)
Anders gaan je wielen juist zo staan: \0---0/ (lijkt zowaar nog op een voorkant van een oto!)
Caster lijkt me minder spannend, als ie aan beide kanten maar t zelfde is!
Groeten, Boele
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Boele schreef:Je doet de ringen tussen de wishbones (aan de kant van het motorruim)
Anders gaan je wielen juist zo staan: \0---0/ (lijkt zowaar nog op een voorkant van een oto!)
Caster lijkt me minder spannend, als ie aan beide kanten maar t zelfde is!
Ja, ik had m door.
//===\\
Is het dan met opzet zo gemaakt dat als de voorkant inveert dat je eigenlijk steeds minder grip heb? Alhoewel er komt wel steeds meer gewicht op de wielen wat dus weer extra grip geeft. Maar in hoeverre dat tegen elkaar opweegt...???
Maar zo zullen er nog wel meer factoren zijn
\\//[[]][]_\\//[[]]
Berichten: 9.910
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Over die wielarm op de foto, de shims moeten niet onder dit deel van de bout. Ze moeten juist aan de andere kant, tussen de stang waar de wielarm om scharniert en de 'vooras'.
Hoe meer shims je ertussen stopt, hoe meer je de bovenste wielarm (en dus de bovenkant van het wiel) naar binnen trekt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
|