Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koelsysteem komt niet (op de goede manier) op druk na vervangen koelvloeistof
#11
Ja, dat is het ontluchtingsgaatje.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#12
Gaat niet lukken: m'n gereedschap ligt op de zaak (loods waar ik overdekt kan klussen. Zo vervelend....)
Morgen dus gewoon regelmatig knijpen.

nogmaals bedankt en tot morgen. :-*
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#13
Maar even updaten: bij aankomst in Moergestel de kap open en weer even in de slang geknepen. kachel werkte daarna weer beter, maar niet als voorheen met de schuif in de hoogste stand. Het was dus goed uit te houden, maar zeker geen reden de jas uit te doen. Na de lunch was het weer flink minder. Dat vind ik vreemd, want de lucht zal niet naar beneden lopen maar (normaal gesproken) het hoogste punt opzoeken. De kachelwarmte blijft constant totdat de motor een tijdje niet heeft gedraaid.
Morgen eerst maar eens naar de thermostaat kijken en proberen te achterhalen waarom er ondertussen bijna een halve liter koelvloeistof is verdwenen.

Morgen meer.....
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#14
lucht zoekt altijd het hoogste punt, dus denk ik dat je met het begin van een lekke koppakking zit. Motor laten warm draaien en een CO meter in het expansievat houden, meet je CO ? dan weet je al genoeg.
Antwoord
#15
Check al ja alle aansluitingen in het water circuit. Hij kan ergens lekken, waardoor je water verliest.

Antwoord
#16
johan laveyne schreef:......dus denk ik dat je met het begin van een lekke koppakking zit.

Dat is, eerlijk gezegd, ook mijn idee. Uiteraard weet ik het graag zeker voordat ik de kop eraf trek (geen CO-meter bij de hand, APK-vriend eens lief aankijken)

De lekkage is de reden geweest om de zaak te vervangen en op te schonen. Dat is nu opgelost.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#17
Hmmm... Weer iets wijzer: Dit weekend 2x naar R'dam. Vandaag was het toch een stuk kouder dus halverwege maar weer eens de slang-knijp-truc uitgehaald. Bij aankomst in R'dam wilde ik dat (voor de zekerheid) nog eens doen en toen vond ik kleine spetters koelvloeistof op de slang tussen radiator en thermostaathuis, precies boven de open ruimte tussen de koeltunnel en de voorzijde van het blok. Dat is er tegenaan geslingerd door de fan. Nu nog uitvinden of de lekkage (dat lijkt me duidelijk) in de as van de waterpomp zit of in de radiator.
Wel vreemd dat dit nu pas toont. Vrees dan ook dat dit er gewoon bij is gekomen.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#18
Balen!

Antwoord
#19
Yep. Doe er ook nooit meer verse koelvloeistof in...... Wink
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#20
Heb je de thermostaat al omgedraaid, als de lucht niet weg kan, circuleert je koelwater ook niet en krijg je drukopbouw.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verwarming werkt niet bij te weinig koelvloeistof Boet 4 458 26 December 2024, 12:01
Laatste bericht: Boet
  Goede kwaliteit klepveerspanner Roodblok 2 480 25 July 2024, 22:29
Laatste bericht: Dopski
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.136 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 833 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 5.260 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 1.654 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 3.765 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  V164 start niet na installeren 123 IGN Veenstra01 5 2.113 14 May 2023, 11:23
Laatste bericht: Marc1970
  B200(F) wil niet harder dan ~2500rpm (?) Dinges 5 2.656 20 October 2022, 11:17
Laatste bericht: Dinges
  Volvo 244 wil niet meer lopen Grastukker 2 1.645 31 July 2022, 10:36
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)