Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Van Schellen schreef:Het stuur staat 10 graden naar rechts. Is het eenvoudig om deze weer recht te zetten? Of moet je dan de compete wagen opnieuw uitlijnen? De auto loopt verder keurig rechtdoor.
Dat is simpel op te lossen: claxon kapje verwijderen, centrale moer op de stuurkolom eraf draaien, stuur eraf trekken en een paar tandjes naar links weer op de kolom duwen .
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
jos245 schreef:Dat is simpel op te lossen: claxon kapje verwijderen, centrale moer op de stuurkolom eraf draaien, stuur eraf trekken en een paar tandjes naar links weer op de kolom duwen .
Moer er niet helemaal afhalen anders krijg je bij het er af trekken het stuur tegen je neus
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Black Moose schreef:Moer er niet helemaal afhalen anders krijg je bij het er af trekken het stuur tegen je neus
airbag..?
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
Jambon schreef:airbag..?
Nee. De claxonkap mag er wel volle bak afgetrokken worden. Het stuur moet je rustig doen, want dat kan in een keer losschieten.
Ik heb voor het verwisselen van het stuur trouwens een diepe dop gekocht. Wat voor sleutel zetten jullie hier op?
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
26 dacht ik.. groot iig, wel oppassen voor het claxondraadje..
Berichten: 1.439
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
Welke zaffer heeft het nou weer over luchtzakken in combinatie met een Volvo uit 1984 ??? ??? ???
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Zwarte Flirt schreef:Welke zaffer heeft het nou weer over luchtzakken in combinatie met een Volvo uit 1984 ??? ??? ???
ik, die houdt je tussen het stuur en je neus als ie er iets te abrupt vanaf komt...
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Black Moose schreef:Moer er niet helemaal afhalen anders krijg je bij het er af trekken het stuur tegen je neus
;D ;D
Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Ik zou het stuur liever rechtzetten met de spoorstangen. De ÃÃn maak je langer, de ander evenveel korter. Dat kan heel nauwkeurig door beide stangen even ver te verdraaien, zeg 1/8 of 1/4, terwijl het stuur vast rechtuit staat in het stuurslot.
Hierdoor blijft het moment dat de richtingaanwijzer uitslaat voor links en rechts gelijk. Als je het stuur verzet 'denkt' de hendel te vroeg of te laat dat je bocht al door bent zodat-ie de ene flauwe bocht te snel afslaat en in de andere kant op niet afslaat. Tenminste, dit is in veel auto's zo.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Marc1970 schreef:Ik zou het stuur liever rechtzetten met de spoorstangen. De ÃÃn maak je langer, de ander evenveel korter. Dat kan heel nauwkeurig door beide stangen even ver te verdraaien, zeg 1/8 of 1/4, terwijl het stuur vast rechtuit staat in het stuurslot.
Dan vergaat de uitlijning toch ?