13 March 2011, 21:50
pepijnwk schreef:Alleen fertan helpt je niet!!!Weet ik, morgen eerst afwassen en dan schuren, zinkprimer of eerst plamuur?, strak schuren, aflakken
|
Fotos van mijn zwarte 245
|
|
13 March 2011, 21:50
pepijnwk schreef:Alleen fertan helpt je niet!!!Weet ik, morgen eerst afwassen en dan schuren, zinkprimer of eerst plamuur?, strak schuren, aflakken
13 March 2011, 23:16
Op internet gevonden
Citaat:In de praktijk gebeurt het vaak zo:
13 March 2011, 23:26
Ik heb ook altijd geleerd van spuiters dat plamuur het liefst op kaal metaal moet komen en daarna pas primer!
Dus inderdaad eerst fertan dan wassen goed(!)drogen en plamuur en primer. Vervolgens lakken.
16 April 2011, 11:16
Deze week bezig geweest met het weer zwart en strak maken van de achterklep, dat valt nog niet mee. Ik heb alleen de bovenkant van de klep gedaan en heeft me al de nodige uurtjes gekost. De rest van de plekken heb ik met zwarte verf maar ff overgeschilderd zodat ie er toch nog een beetje knap uitziet voor de Varfard.
Daarna ben ik begonnen met poetsen, eerst met commandant 4 en daarna met Turtle-wax PTFE (teflon). Hij knap er heel erg van op 8), maar wat een pokkeklus zeg, donderdag de bestuurderskant en de motorkap gedaan en gisteren het dak (man wat een oppervlakte zeg ???), ik was er pas om 21.15 uur mee klaar, kon het nog net zien. Vandaag na het werk en het volleyballen nog de bijrijderskant en de achterklep en dan heb ik het lakwerk af. Ik heb ook nog bumperzwart en bandenzwart bij de Action gekocht, kijken of ik hier nog aan toe kom voor dat het donker wordt. Morgen te bezichtigen op de Varfard, het weer is in ieder geval goed ;D
19 April 2011, 16:46
Poetsen zaterdag nog afgerond
en zondag dus de Varfard gereden.Trudy zat de hele dag tegen de gebarsten voorruit aan te kijken en heeft er zelfs een foto van gemaakt en op haar blogje gezet. Dus het werd tijd voor een nieuwe. Morgen komt de nieuwe er in, met blauwe band en zwarte voorruitlijst van het laatste type, wordt aan huis gedaan, ik ben benieuwd. Voor de prijs kon ik het niet laten, â¬100,- dankzij de all-risk verzekering ;D
20 April 2011, 22:57
Vandaag de nieuwe ruit laten plaatsen, is toch geen ruit geworden met nieuw type raamlijst. Aangezien ik al twijfelde of ik die wilde plaatsen heeft de doorslag gegeven dat zij 'm niet konden leveren. Tzt, als ik het projekt wil doorzetten wil ik er een lijst opzetten van een Turbo/GLT uit hetzelfde tijdperk, dan blijft het toch nog min of meer origineel.
Afijn, hier een paar foto's van het verwijderen van het oude raam en het plaatsen van de nieuwe. De oude met crack aan bijrijderskant, niet zo goed te zien is dat de rand van het raam wit uitgeslagen was en de ruitenwisser lag op de sierlijst ![]() De nieuwe met blauwe band bovenlangs en iets meer getint ![]() De rotzooi, zand en dennenaalden alsof ie in het bos heeft geleefd. ![]() Ruit zonder lijst, ziet er wel kaal uit ![]() Hier wordt ie losgesneden ![]() En er uit gelicht ![]() Oude kit verwijderd, wat een vieze kleverige massa..... ![]() Gelukkig is er goed weer bij 8)Rand van het raam wordt met primer ingesmeerd voor een goede hechting ![]() De klemmetjes worden er opgezet en de lijst op het raam gedrukt ![]() ![]() Kit wordt aangebracht ![]() Nu is ie klaar voor montage ![]() ![]() ![]() En the finishing touch
20 April 2011, 23:06
Het raamkozijn was nog helemaal zonder roest. Bij het verwijderen van de kit is er wel wat lak afgegaan, maar met primer ingesmeerd net als op de ruit, dit ligt helemaal beschermd tegen vocht in de kit. Het verbaasde mij hoe mooi het kozijn nog was. Ik mag nu twee dagen niet door de wasstraat, maar dat was ik toch al niet van plan ;D
20 April 2011, 23:13
Super goed! Ik vind het knap dat die vent dat zo in z'n 1tje kan.
Zal wel weer extra feest zijn nu om ermee te rijden
20 April 2011, 23:15
Black Moose schreef:Het raamkozijn was nog helemaal zonder roest. Bij het verwijderen van de kit is er wel wat lak afgegaan, maar met primer ingesmeerd net als op de ruit, dit ligt helemaal beschermd tegen vocht in de kit. Het verbaasde mij hoe mooi het kozijn nog was. Ik mag nu twee dagen niet door de wasstraat, maar dat was ik toch al niet van plan ;Ddan is het goed, laagje RainX oid er op, kun je de ruitenwissers ook thuislaten.. |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|