Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 240 Super Polar (Principessa)
vandaag eerst maar eens de asbak leeg gemaakt, weg met die, snoeppapiertjes!.
wilde vandaag de Volvo radio monteren, maar na het breken van de antenne had dat weinig zin, temeer daar ik vanochtend te vroeg bij Volvo kallen was om de antenne op te halen, wordt dus iets voor de komende week, de antenne dan want!
Ik kon toch niet mijn nieuwsgierigheid bedwingen om eens te kijken hoe die antenne gemonteerd zat. Ik had al nachtmerry's van vastzittende schroeven in de D-zuil waar je niet of zeer moeilijk aan kunt komen en zo en dan was er ook nog die hemelbekleding, hoe zit die nu eigenlijk vast (of beter nog, hoe krijg je em los en daarna weer fatsoenlijk vast?)

Wel beste volvvisten beide een kippetje.
De hemel is een soort spanplafond, dat met een harde rand in een gleuf van het dak wordt gespannen. (Zie foto's hemel 001 en hemel 002) Je haald het zo los en zet het ook weer zo vast.

De antenne is vanaf de buitenzijde te demonteren en monteren. door de grote schroef aan de buitenzijde vast te draaien klemt de binnenzijde tussen de carrosseriedelen. O ja, en de kabel koppel je in de reservewiel ruimte op de antenne kabel naar voren/de radio.

De radio heb ik met succes kunnen monteren, moest wel even het handschoenenkastje demonteren om het framewerk goed vast te klemmen aan de rechter zijde (gezien vanaf het stuurwiel)

Het vervangen van de brandstofmeter bleek inderdaad een eenvoudige klus, intrumentenkluster eruit, metertje demonteren, nieuwe plaatsen en weer monteren, echter zonder het gehoopte resultaat, mijn halfvolle tank blijft leeg volgens de meter.

http://www.mijnalbum.nl/Album=Z3JEMA4P

groet
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
De foto hemel 002 zit niet in je album Cry
Ik heb de hemel al meerdere keren losgemaakt en weer vast, dus voor mij niet echt interessant, maar voor anderen misschien wel :wink:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
leuk! weer wat gezien zonder vuile handen gekregen te hebben.
79-er 242 GT B23e
Ruud, een vraagje: wat voor reservewiel zit er bij een Super Polar? Is dat ook een Scorpius? Of een thuiskomer?
Zoals ik op 21 november reeds aangaf, had mijn eerste (weet je wel die groene) een Scorpius velg als reservewiel (zie mijn zesde Volvo mijn derde 240)
Ook de huidige Super Polar heeft een Scorpiusvelg als reservewiel, overigens met hetzelfde euvel als de vorige, een totaal ander type band :?
Het lijkt me dat dit standaard was bij de geleverde Super Polars, maar of dat nu nog bij iedere Super Polar is, dat weet ik natuurlijk niet. Bij Paashuis is het in ieder geval zonder problemen en/of meerprijs te regelen :wink:

Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Ok?, bedankt.
Na afelopen zaterdag de Algemene Ledenvergadering van de Volvo 850 club nederland te hebben bijgewoond (waarbij ik opweg naar Rekum even via Elst ben gereden om mijn via marktplaats verworven cd wisselaar in ontvangst te nemen) was het vandaag weer een zaterdagje voor te knutselen en klungelen aan de 240.
Op het programma stond nog steeds het monteren van de nieuwe antenne en vooruit dan maar meteen die wisselaar plaatsen.
Ik heb de wisselaar achterin in die "geheime" ruimte onder de vloer geplaatst. Hij hangt aan de deksel, volgens mij de "standaard" plek van Volvo, maar zeker weet ik dat niet. Ik heb nog overwogen om het tegenover de reservewiel ruimte te doen, achter de bekleding, maar de bevestigingsmogelijkheden zijn dan niet bepaald simpel.
Als ik nu toch zou overwegen om de 240 (ook en zelfs weer!) op gas te laten bollen, moet ik het ding wel weer verplaatsen........maar daar ga ik nog even niet vanuit.
Een pittige klus overigens, doordat de kabel van achter naar voren moet. Zoiets doe ik via de ge-eigende banen, dus de vloerbedekking enz moet dan effekes aan de kant. Ook moet de rugleuning van de achterbank dan wel een paar keer op en neer. En daarmee had ik opeens het vergrendelingshandvat in mijn handen, Afgebroken! Zo dus ook deze keer weer een klussje af en een klus erbij!

Groet
Ruud
Oeps, en vanaf vanavond werkt ook de kilometerteller niet meer! Zonder brandstofmeter wel erg vervelend! (Snelheidsmeter wel overigens)
Begint zo toch wel al enige krakkemikigheid te vertonen. Kijk er mag best wel al eens iets stuk gaan, maar dan wil ik toch wel alvast eens een paar keer tussendoor getankt hebben, zo eens per 1500 a 2000 kilometer een kraakje, of kreuntje is niet zo erg maar nog binnen de 200 kilometer is niet zo fijn.

Neem morgen dus maar weer Olaf (de S70), naar Rotterdam, rijdt ook niet verkeerd toch?

Ruud
ruuds70 schreef:Oeps, en vanaf vanavond werkt ook de kilometerteller niet meer! Zonder brandstofmeter wel erg vervelend! (Snelheidsmeter wel overigens)
Begint zo toch wel al enige krakkemikigheid te vertonen. Kijk er mag best wel al eens iets stuk gaan, maar dan wil ik toch wel alvast eens een paar keer tussendoor getankt hebben, zo eens per 1500 a 2000 kilometer een kraakje, of kreuntje is niet zo erg maar nog binnen de 200 kilometer is niet zo fijn.

Neem morgen dus maar weer Olaf (de S70), naar Rotterdam, rijdt ook niet verkeerd toch?

Ruud

Inderdaad zijn er ergere auto's om mee naar Rotterdam te rijden Big Grin
Maar ik zou eens kijken naar een nieuwe complete kilometertellerunit. Waarschijnlijk dat de huidige een aantal storingen heeft en ben je er met een andere unit zo vanaf. Op Marktplaats tussen de 20 en de 40 euro moet lukken.
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
ruuds70 schreef:Oeps, en vanaf vanavond werkt ook de kilometerteller niet meer! Zonder brandstofmeter wel erg vervelend! (Snelheidsmeter wel overigens)
Ruud

Over defecte km. tellers is al veel geschreven op het forum.
Wat de brandstofmeter betreft: heb je al gekeken of een van de draadjes van de tankvlotter niet los is gegaan? Door corrosie komt het nogal eens voor.
Als je het metalen plaatje in de kofferruimte boven de benzinetank losschroeft kun je er zo bij.

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.798 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.672 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.431 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.256 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.863 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.151 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.050 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.507 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)