Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
fluittoon (toeren afhankelijk)
rotor eraf en druppeltje olie?
Antwoord
Doe ik regelmatig.

Maarrrrrrrrrrrr.....................wie wil weten waar die fluit vandaan komt? Ik heb namelijk het antwoord.
Antwoord
ton76 schreef:Doe ik regelmatig.

Maarrrrrrrrrrrr.....................wie wil weten waar die fluit vandaan komt? Ik heb namelijk het antwoord.

onderbroek?
Antwoord
Hahaaa! Nee! Bijna!
Antwoord
De radio?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Nee. Toch het spruitstuk.
Aan de inlaatzijde bij de achterste carburateur zo lek als een mandje. Met koude motor ben ik met mijn oor overal langs gegaan en ik hoorde duidelijk gesis ergens aan de onderkant van het inlaatspruitstuk. Bij gas geven verdwijnt het. Duidelijke zaak. De remvloeistoftest werkt niet omdat dat spul verdampt is voor het uberhaupt onder het spruitstuk terecht komt. En door de balanspijp in het spruitstuk houden de carburateurs je ook nog eens voor de gek. Die werken lekker samen.
Vreemd dat ie pas op de snelweg gaat fluiten. Het zal met de temperatuur (vervorming) van het gietijzer te maken hebben.
Ik heb op Ebay toevallig vorige week een dubbel Stromberg spruitstuk gescoord voor €90,- incl. verzenden. Als dat ding zo goed is als de verkoper beweerd ben ik spekkoper.
Antwoord
Goeie puzzel. Zit er een barst in het spruitstuk? Dat kan je nog wel dichtlassen met een beetje geluk. Ik heb een heel dubbel spruitstuk in elkaar gelast van stukjes en delen, daarbij kwam ik een typisch barstje tegen bij de inlaat, in de buurt van ÃÃn van de 4 draadeinden (dik gietijzer naar dun)
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Wat moet dat een opluchting zijn dat je het eindelijk hebt gevonden!
Antwoord
Ja joh. Je maakt je toch zorgen. Vooral als je denkt dat het geen valse lucht is maar een draaiend deel.
Ik bewaar het oude spruitstuk. Eens kijken of ik dat een keer kan opknappen ja. Misschien in combinatie met een spaghetti uitlaat. Smile
Antwoord
Ik zou alsnog eens kijken naar die rotor, die beschadigingen die je in het huisje ziet kunnen nooit goed zijn voor de ontsteking. Is dat rotortje wel spelingsvrij?
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)