Berichten: 726
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2009
Volgens mij is
dit de enigste manier om met een "klein" budget coilovers van je veerpoten te maken/laten maken.
Geen idee of zoiets straatlegaal wordt, maar er zijn simpel weg geen goedkope kant-en-klare coiloversets voor de 240. Voor zoiets moet je bij VW/Toyota/Honda/Opel en kroam zijn.
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
Wel een nette oplossing. Ik denk alleen dat Wottel met de verlaging die hij wil bereiken, beter naar Airride kan gaan uitkijken. Een vaste verlaging van 10 cm maakt de auto voor dagelijks gebruik waarschijnlijk ongeschikt. (Ook Belgie heeft drempels) Met Airride kun je de auto tenminste weer op een "rijdbaar" niveau krijgen. Zelfs met 4 cm verlaging lopen bij mij zo af en toe de klemmen van m'n uitlaat over de drempels.
`88 245, B230K, M47
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Ziet er wel interessant uit.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 206
Topics: 13
Lid sinds: Nov 2010
Martin245 schreef:Wel een nette oplossing. Ik denk alleen dat Wottel met de verlaging die hij wil bereiken, beter naar Airride kan gaan uitkijken. Een vaste verlaging van 10 cm maakt de auto voor dagelijks gebruik waarschijnlijk ongeschikt. (Ook Belgie heeft drempels) Met Airride kun je de auto tenminste weer op een "rijdbaar" niveau krijgen. Zelfs met 4 cm verlaging lopen bij mij zo af en toe de klemmen van m'n uitlaat over de drempels.
=D er rijden genoeg mensen rond met de auto tegen de grond hoor. Kwestie van een beetje op te letten. Ik rij er niet dagelijks mee. als ik 1000 km per jaar rij is het veel ^^ Airride is toch duur ?
Berichten: 206
Topics: 13
Lid sinds: Nov 2010
ZwerverRoodbaard schreef:Volgens mij is dit de enigste manier om met een "klein" budget coilovers van je veerpoten te maken/laten maken.
Geen idee of zoiets straatlegaal wordt, maar er zijn simpel weg geen goedkope kant-en-klare coiloversets voor de 240. Voor zoiets moet je bij VW/Toyota/Honda/Opel en kroam zijn.
Intressant ! enig idee wat de max is dat hij met zo een systeem kan zakken ? mijne is al 4 cm gezakt maar kan nog zeker 10 cm naar onder =D 14 cm +- in totaal ....
Berichten: 68
Topics: 0
Lid sinds: Mar 2011
Een 240 kan niet op een goedkope manier 14cm zakken
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
8valve schreef:Een 240 kan niet op een goedkope manier 14cm zakken 
Ojawelhoor!
Banden leeg laten lopen... Weer terug op hoogte brengen kost je dan wel â¬0,50...
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
frox schreef:Ojawelhoor!
Banden leeg laten lopen... Weer terug op hoogte brengen kost je dan wel â¬0,50...
En dan zal het ook niet meer fijn rijden, maar alles voor de buitenwereld he
Berichten: 206
Topics: 13
Lid sinds: Nov 2010
8valve schreef:Een 240 kan niet op een goedkope manier 14cm zakken 
Wat is goedkoop ? Ik kan een setje intrax voor 2500 euro kopen... dit is echt overprised.
Ik had gehoop iets te vinden tussen de 500 a 1000 euro =)