Topics: 289
ik hen de kleppen van een E en eea is geflowed, scheelt een hoop, als ie maar goed kan in en uiademen (weet je uiteraard alles van..), je schroeft r starks de F as in, dan mis je wat koppel onderin wat iets gecompenseerd zal worden door het opboren en een betere flow...
jullie kunnen vast wel iets betekenen op het gebied van Webers..
Topics: 17
Hoeveel PK maakt die 100cc dan? ??? ???
vrij complex lijkt me, je moet er ook weer mee naar de rdw etc...
ben je mal, aan de buitenkant zie je niet hoeveel cc het is...
..en het is 100cc + alle aanpassingen, dan kom je op de pk's..
Topics: 17
Snap ik maar wat ik het geschatte verschil tussen 2.0 + aanpassingen en 2.1 + aanpassingen...
Topics: 4
Volvo Eindhoven schreef:Snap ik maar wat ik het geschatte verschil tussen 2.0 + aanpassingen en 2.1 + aanpassingen...
ligt er maar net aan hoeveel iemand uit wil geven.
er zijn ook B20 motoren die al 170 PK leveren. maar hier zit dan echt een goeie Cilinderkop op en een 421 uitlaat etc etc.
het probleem is natuurlijk als je eenmaal zoveel PK uit een motor haalt moet je ook andere dingen gaan aanpassen om die kracht kwijt te kunnen. en hierom komen er meer kosten bij kijken.
V142 BJ1968
L.B. Racing
betere remmen, rembekrachtiger van een 144E, ES of 164.. of eentje van een moderne auto met overeenkomstige maten.. makkelijker aan te komen.. alhoewel ik ooit een reactie terug heb gekregen van een Australiër die raced met de originele set up.. minder snel blokkeren en beter doseerbaar zou wel fijner zijn..
Jambon schreef:betere remmen, rembekrachtiger van een 144E, ES of 164.. of eentje van een moderne auto met overeenkomstige maten.. makkelijker aan te komen.. alhoewel ik ooit een reactie terug heb gekregen van een Australiër die raced met de originele set up.. minder snel blokkeren en beter doseerbaar zou wel fijner zijn..
ik ga mijn remsysteem compleet vervangen met een dubbel remsysteem 2 remcilinders 1 voor 1 achter. en dan de rembekrachtiger eruit. scheelt ook weer ruimte.
dit systeem gebruikt mijn vader ook in zijn race/rally auto's. het is natuurlijk even knutselen maar het werkt wel goed.
vandaag nog een kennis geholpen met het vervangen van zijn koppelingset. 4 uurtjes werk ongeveer. "zat toch weer net iets anders in elkaar dan in mijn 142.
het was wel echt nodig plaat was helemaal glad en de druklager was totaal versleten kogels vielen er letterlijk uit.
V142 BJ1968
L.B. Racing
Marvin89 schreef:ik ga mijn remsysteem compleet vervangen met een dubbel remsysteem 2 remcilinders 1 voor 1 achter. en dan de rembekrachtiger eruit. scheelt ook weer ruimte.
dit systeem gebruikt mijn vader ook in zijn race/rally auto's. het is natuurlijk even knutselen maar het werkt wel goed.
..plaatjes...
zo ziet her er uit in de "nieuwe" healey
en dit is het boxje wat ik wil gaan gebruiken voor in de 142.
in de twee ronde gaten komen dan twee cilinders te zitten
en doordat het 2 losse cilinders zijn worden de krachten verdeeld en is een bekrachtiger ook niet meer echt nodig.
dan nog een hydraulische handrem erbij dan is dat plaatje ook weer compleet
V142 BJ1968
L.B. Racing