Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Jambon schreef:je weet zeker niet hoe dat automobiel er nú uitziet...;-)
Een gave website en uitvoering inderdaad (die had ik een tijd geleden al eens gezien).
Dat is de auto van Robert Straatman.
Een verdere update staat op
http://www.carrelation.nl/car.php?car=614
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
s9606564 schreef:Een gave website en uitvoering inderdaad (die had ik een tijd geleden al eens gezien).
Dat is de auto van Robert Straatman.
Een verdere update staat op http://www.carrelation.nl/car.php?car=614
eea staat ook op een SE site, nog meer plaatjes...
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Jambon schreef:Oh ja, tip van 1 vd v Roosmalen monteurs van destijds, een (heel ander blok) 360 GLE kun je een beetje kietelen door er een computer van een Manta GTE aan te hangen, ook Bosch, me dunkt dat een dergelijke (of dezelfde) optie bij een B20E mogelijk is.... 
Volgens mij kan er veel, maar dan zit je eerder aan een Megasquirt upgrade.
Wat ik wel van plan ben in een LPG multipoint injectie gebruikmakend van het D-jet systeem als slave.
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
s9606564 schreef:Volgens mij kan er veel, maar dan zit je eerder aan een Megasquirt upgrade.
Wat ik wel van plan ben in een LPG multipoint injectie gebruikmakend van het D-jet systeem als slave.
...ik ook.. ben er alleen nog niet uit welk "merk".. de compu wissel is ook en oplossing uit de oude doos..
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Voor de LPG injectie ben ik nog steeds van plan om te gaan voor een OMVL Dream installatie.
Zie ook het topic van een tijdje terug:
OMVL Dream XXI N gasinjectiesysteem - ervaringen?
Daarbij ga ik vooralsnog uit van deze set op eBay
LPG Autogas 4 cylinder LPG conversion Kit by OMVL
Heb al contact gehad met de verkoper en hij levert prima support/ondersteuning
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Alleen / pas in 1974 waren de US-versies van de 140-serie voorzien van het K-jet systeem.
Tot die tijd werd voor de B20E en B20F de D-jet gebruikt (dus zo ook in die van mij):
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
er zit wel een stukje moderne techniek op de luchtklep, heeft ie origineel niet.. ook de F niet..
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Welk stukje moderne techniek wat niet bij de D-jet hoort zie jij die ik niet zie?
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
10 July 2011, 19:44
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 July 2011, 19:48 door Jambon.)
s9606564 schreef:Welk stukje moderne techniek wat niet bij de D-jet hoort zie jij die ik niet zie?
herstel.. ik heb een E en F spruitstuk liggen, de F heeft een luchtklepstandsensor oid en dien ten gevolge een aangegoten flens waar ie op zit, wel dus.. maar dan zou dit een F moeten zijn wat ik niet kan rijmen met de tochtruitjes, model "73 (af aug "72) . Wet niet wanneer de F's gekomen zijn..
ik zie bv ook nog de kleinere rembekrachtiger zitten, later groter geworden.. iig dikke bumper versies.. 140/160..
ik heb een "75 144GL gesloopt, nl auto, B20F (B20D blok), herkenbaar aan de dikkere diameter voor het carterventilatiebuisje wat de motor in gaat (kwam ik ooit achter..) dat ding hangt in mijn auto..
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Het verschil tussen een E en F is toch alleen de hoogte van de kop?
B20E kop = 84.9mm
B20F kop = 87.0 mm
Volgens mij is het D-jet systeem er omheen verder gelijk.
De B20E is in 1971 geïntroduceerd.