Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
@asterix: hartstikke tof aanbod maar probeer het eerst even dichterbij, ben anders zo'n 3 uur onderweg.
Morgen even VOMD bellen.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
Stukje airco
Electrische bende gerepareerd
Binnen rond het raam de kappen er tegenaan
Binnen begint het er al op te lijken
Airco radiateur en koelventilator erin.
Bijna alles zit erin van de airco met uitzondering van 2 draden die ik niet thuis kan brengen, deze zaten aangesloten op de stekker van het motormanagement (stekker 214):
Groene draad op pen 14.
Wit/rode draad op pen 15.
Kan het na uitgebreid zoeken niet vinden. :-\
Weet een van jullie wat deze 2 draden voor functie hebben?
O ja, die sierlijst op de bumper, ik zal het wel verkeerd doen, maar krijg ik er met de beste wil van de wereld niet op....................
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
Zo weer veel dingetjes gedaan, voornamelijk electrisch. Vervelende sluitingen gerepareerd, zat in de achterklep niet goed.
Veel bedrading bleek te zijn verprutst en met scotch blokjes aan elkaar geknoopt. Alle zooi er tussenuit geknipt.
Bedrading opnieuw aan elkaar gesoldeerd en van krimpkous voorzien. Zelfs de bedrading van de trekhaak zit er al in.
Nu alleen nog het alarmsysteem erin (ligt al klaar voor inbouw). Daarna het dashboard er weer in en kunnen we naar
motorruimte om de motor aan te slingeren.
Project ligt nu noodgedwongen 10 dagen stil wegens vakantie (nou ja noodgedwongen......)
Groeten vanaf Bon Bini Island !
Berichten: 9.910
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
7 July 2011, 08:54
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 July 2011, 09:03 door Marc1970.)
Erg zeg. Ik ga daarom altijd naar Frankrijk, 14 dagen naar m'n Volvo kijken, bergjes opstuiven en in z'n koele schaduw liggen.
Misschien kan je eerst die sierstrip erop klemmen en dan de bumper er onder schuiven? Ik kreeg vrij snel genoeg van die #$%^!strip en heb hem erop gestampt, de grille en anderhalf klemmetje houden hem grotendeels op z'n plek.
De motor krijgt een signaal als de airco aangaat (bij stationair alleen?) om het toerental iets te verhogen. Stekker 214 is de ECU van een LH 2.4 systeem, pin 14 (groen) en 15 (grijs/rood) ontvangt signaal van de A/C. Bij Kjet werkt dat ws. anders, geen idee verder waar en hoe.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
Marc,
Ik laat de 2 draadjes maar even voor wat ze zijn.
B21Et schijnt zijn eigen stationairregeling te hebben.
Bovendien zit er een vertragingsrelais bij zodat bij starten de airco niet gelijk inschakelt.
Gisteren geboekt bij de Dolphin Academy, ga zondag zwemmen met de flippers!
Wil wel eens aan 2 van die grijze buitenboordmotoren hangen.(met je zwembroek op je enkels,
hebben de dolfijnen ook wat te lachen!!)
Stond daar trouwens 1 hele Volvo (V40).
Ouwe zooi hebben ze hier genoeg, behalve oude volvo's........
Berichten: 939
Topics: 18
Lid sinds: Apr 2010
HansDAF schreef:Wil wel eens aan 2 van die grijze buitenboordmotoren hangen.(met je zwembroek op je enkels,
hebben de dolfijnen ook wat te lachen!!)
Hahah Nice...
Veel plezier in ieder geval!
245L VAN
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Leuk project! Is dat een airco uit een andere 240 of waar komt t vandaan?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
Saint,
Heb een 91er super polar erbij gekocht, zat rondom in de schade en sloopwaardig.
Voor mijn Turbo project reeds gebruikt:
electrische ramen
lederen interieur en alle zwarte delen zoals dashboard (zat blauw pluche in)
airco
Velgen (straks voor de winterbanden), std op Virgo's
Stuurhuis
Veel bedrading en stekkers
Ramen en rubbers
Nog te monteren:
Remmerij (misschien ABS)
Achteras
Alle onderdelen die ik straks overhoud kan ik een ander wellicht weer een plezier mee doen
Groeten vanaf een warm Curacao !
Berichten: 652
Topics: 28
Lid sinds: May 2008
Zo, weer terug in het koude en natte kikkerland.
Is wel wennen hoor, na een vakantie op een tropisch eiland.
Is trouwens geen Volvo-eiland, heb er 2 gezien (1x V40 en en 1x 940). Wel veel hele en halve pick-ups.
Oude afgedankte auto's worden gewoon in de achtertuin geparkeerd. De struiken groeien er vanzelf overheen!
Vandaag maar weer eens aan de Volvo gewerkt:
Centrale deurvergrendeling afgemaakt. Heb er links een extra deurmotor ingezet zodat straks het alarm de deurvergrendeling ook kan bedienen. Heb er een mooi kabelboompje bijgemaakt.
Leuk werk al dat electro. Heb al veel storingen verholpen door de bedrading te fatsoeneren.
Had er vandaag een leuke storing bij: bij contact aan gingen automatisch de ruitenwissers aan de gang.Heb me te pletter gezocht, alle bedrading nagemeten, stuurschakelaar en de motor zelf. Uiteindelijk bleek het relais linksonder bij de pedalen de boosdoener te zijn. Met het fantastische weer van de afgelopen dagen was er toch weer water naar binnen gekomen. Het relais zat achter de stalen voetsteun en hing op zijn kop.
Relais gewisseld en ja hoor, alles naar wens. Oude relais opengemaakt en kon de behuizing zo leeggieten (.....).
Binnenwerk even droog geföhnd en het relais gaat weer als een trein. Nu de beide relais andersom op de voetsteun gemonteerd zodat water niet meer in het relais kan lopen. Morgen een paar draden trekker voor de startonderbreker en knipperlichten zodat de alarm-unit er ook in kan. Met een beetje geluk kan deze week het dashboard terug zodat ik richting het motorcompartiment kan. Wel een hoop werk geweest met al die draden, maar straks is de Volvo ook helemaal af.
Berichten: 570
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2011
Waar laat je je airco vullen en met wat? r134a werd pas in 1993 in de 240 geintroduceerd...