Topics: 38
Ziezo, terug uit Rotterdam, Olafje heeft zich van zijn sterkste kant laten zien, dus dat was inderdaad geen straf! (Het jubilleumconcert van De Dijk evenmin en het logeren in Hotel New York nog minder)
En dus zo-even nog maar eens Principessa gestart om wat boodschapjes te halen. Toch maar weer eens op de nulstelknop gedrukt en waarempel de teller(s) deden het toch zo maar weer....helaas maar 2,4 kilometer, toen was de pret weer voorbij!
Overigens staat een volledige check bij Volvo Kallen nog op de rol. Had ik eind maart gepland, maar die mag ik nu een maandje vooruit plannen, maandag maar eesn een afspraak vast leggen. Daarna weet ik wat meer van de exacte technische status en kan ik mijn plan trekken.
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Topics: 9
tja het is toch wel rottig bij zo'n auto dat je eerst na aankoop de rottigheid van een ander aan het opknappen bent. Op een gegeven moment gebeurd er hopelijk niet veel onvoorspelbaars meer. Suc6 in elk geval
79-er 242 GT B23e
Topics: 135
ruuds70 schreef:Overigens staat een volledige check bij Volvo Kallen nog op de rol. Had ik eind maart gepland, maar die mag ik nu een maandje vooruit plannen, maandag maar eesn een afspraak vast leggen. Daarna weet ik wat meer van de exacte technische status en kan ik mijn plan trekken.
Ruud
mijn oude werkgever in de tijd dat ik nog op de middelbare school zat in Geleen. Doe de groeten aan Berry. Van Berkum kent hij wel ;-)
Wat vervelend dat je nu opstapelende problemen hebt. Maar dat s vaak zo, ineens komt alles tegelijk. Waarschijnlijk is het daarna weer even rustig. Mag ik hopen dan. Succes en kijk maar even voor een vervangende teller-unit. Dan kun je die van jou nog steeds laten repareren natuurlijk.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Ik zal Berry de groeten van je doen, wie weet is dat een opening voor een volvolvo bezoek aan zijn garage, daar loopt Berry wel warm voor. Maar de komende week nog effe niet.
Moet eerst met Olaf op (belgische Colditz) keuring, hierna ga ik pas met Principessa 2 naar Kallen.
Ben overigens afgelopen zaterdag naar Gemert geweest, Naar Carlo Schmidt. Eigenlijk voor het eerst na mijn Princepessa aanschaf. En tja, ik weet niet of ik het zo maar moet zeggen, wellicht brengt dit weer wat ongewenste reclame of reacties niet gehindert door enige kennis, of zelfs een bevestiging van cognitieve dissonantie of weet ik wat met zich mee..............het viel me domweg tegen..........de kwaliteit, de perfectie, de uitstraling, de aanblik, het gevoel van de (super) Polars die daar buiten stonden deden niet onder voor hetgeen Paashuis te bieden heeft voor heel wat duizenden euro's minder!!!
Oke, oke, kom maar, ik daag jullie uit, kom maar we rijden eens naar Paashuis en het week-end erna naar Schmidt en dan zul je het zelf zien.
Totdat je binnen komt bij Schmidt en langs de bruggen een baan vindt naar de "showroom" , daar staan de neusjes van de zalm, daar staat het fonkelende Zweedse Ijzer van formaat en van prijzen (ver) boven de 10 mille.......duur??? Wel prachtig!!!
Oke, ben er uiteindelijk weggegaan met een deeltje van mijn boodschappenlijstje, bekledingsclips, reservewielbekledingsclip (die ook al meteen brak bij montage!@#%%@##) koplampenwissertjes, onderste schroef tussen middenconsole en voetruimte bekleding en een schroef met afstandsbus voor de deurkaartenbak. de rest volgt op bestelling (zonneklepclips en hondenrekclips)
Groet
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Topics: 52
Jammer dat het tegenviel bij Schmidt. Wanneer ga je Hennes in Nijmegen keuren?
Topics: 34
Je hoeft me niet uit te dagen. Ben er wel van overtuigd.
Schmidt is wel makkelijk inderdaad voor je boodschappelijstje. Hij heeft gewoon erg veel.
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
@ geestschrijver: was geen echte keuring, meer gewoon lekker zweeds ijzer bekijken (altijd leuk toch?) Hennes zal ik ook nog wel eens bezoeken, maar ga eerst eens bij volvo 240.be kijken voor een armsteun enzo.
@ robert, wat betreft het boodschappenlijstje, dat dacht ik ook, vond het wel tegenvallen dat hij de zonneklep- en hondenrekclips niet had. Vroeg me af of die onderdelen al schaars aan het worden waren. ik bedoel, de 240 is net 12 jaar uit productie, en ze gaan ruim 28 jaar mee. It's a long way to go, still 16 years (at least..........) Of wordt het echt klassieker rijden d, nu al?
Topics: 34
ruuds70 schreef:@ robbert, wat betreft het boodschappenlijstje, dat dacht ik ook, vond het wel tegenvallen dat hij de zonneklep- en hondenrekclips niet had. Vroeg me af of die onderdelen al schaars aan het worden waren. ik bedoel, de 240 is net 12 jaar uit productie, en ze gaan ruim 28 jaar mee. It's a long way to go, still 16 years (at least..........) Of wordt het echt klassieker rijden d, nu al?
Zonneklepclips is een typisch voorbeeld van een onderdeel dat er als laatste in blijft zitten. Zelfs als een auto totaal gaar op de sloop staat worden die er noet uitgehaald. Gelukkig heb ik er een paar liggen voor mezelf, van mijn 242 waren ze verduurd door de zon. Waarschijnlijk de andere reden dat ze schars zijn.
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Topics: 74
Je ziet ze ook best veel op ebay staan trouwens.
vlgs mij kun je dat soort delen ook nog prima bij de dealer halen - ik haalde altijd eea bij Nordicar, totdat ik erachter kwam dat ie voor volvo originele delen dezelfde prijzen vraagt als de dealer. Dan kan je net zo goed naar een goede (met goede magazijnman met interesse in oudere volvo's) volvo dealer toch?