Berichten: 570
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2011
Begint al vorm te krijgen! Waarom gebruik je een B18-kop? zijn de verbrandingskamers van een B20 kop niet groter? is misschien voor jouw 2.1 plannen gunstiger?!
Op de r-sport foto's is altijd te zien dat er tussen spruitstuk en carburateurs rubbers zitten gemonteerd, volgens mij om een beter mengsel te krijgen (afstand wordt verlengd) en tevens om trillingen te dempen naar de carburateurs toe zodat ze minder snel kunnen scheuren. Wat zijn de race-ervaringen over dit onderwerp?
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
wat wel ens wil gebeuren is dat de draadeinden afbreken vanwege de "arm" die het hele samenstel vormt, de injectie-spruitstukken hebben een steun ad onderzijde, dit spul niet.. ik wil iig proberen om iets dergelijks te creëren om dat te voorkomen.. lastig als er ook nog een stuk spaghetti in de weg zit.. en die heeft ook nog extra ondrsteuning nodig..
Berichten: 143
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2011
ik heb wel van die rubbers maar als ik achterop ook nog een kast moet zetten i.v.m met de LPG mengstukken etc heb ik hier niet de ruimte voor er komen wel nog van die plastic ringen tussen en de rubberen mount ringen die je voor de moeren zet...
die B18 kop is alleen maar om het allemaal uit te meten en passend te maken de B20 kop zit nog gemonteerd op de motor

dus dat komt wel goed...
vandaag pakketje uit zweden binnen gekomen.. HD nokvolgers, HD stoterstangen, dubbele klepveren met alu dekseltjes, zuigerveren, Koppakking met 92mm boring, en natuurlijk het uitlaatspruitstuk.
vandaag begonnen om de auto zelf te gaan strippen. anders blijft er straks geen leuk werk meer over haha...
V142 BJ1968
L.B. Racing
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
5 August 2011, 17:18
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 August 2011, 17:25 door Jambon.)
ga je ook nog voor tuimelaars met lagers..?
spruitstuk inpakken hè..
Berichten: 143
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2011
tja roller rocker arms dat zou ik zeker wel willen maar dat zit er even qua budget niet in. + dit kan altijd nog...
en inpakken van de uitlaat daar zijn wij persoonlijk niet zo'n Fan van...
V142 BJ1968
L.B. Racing
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Marvin89 schreef:tja roller rocker arms dat zou ik zeker wel willen maar dat zit er even qua budget niet in. + dit kan altijd nog...
en inpakken van de uitlaat daar zijn wij persoonlijk niet zo'n Fan van...
het heeft zo z'n voor en tegens, ik houdt liever de temperatuur buiten (of binnen..) als je rollerrockers wilt gebruiken moet je blijkbaar wat ruimte in de kop maken ivm de hoek die de stoterstangen dan gaan maken, als je iig dat meeneemt in de koprevisie kun je ze er naderhand ws zo plaatsen..
Berichten: 143
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2011
iemand hier die toevallig het elektrisch schema heeft van het GT instrumenten dashboard??
1 stekker komt overeen met die van het oude dashboard voor het knipperlicht en groot licht maar de rest "schiet mij maar lek

"
V142 BJ1968
L.B. Racing
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
6 August 2011, 12:45
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 August 2011, 13:22 door Jambon.)
voor zover ik weet is er geen schema van, hoeft in principe ook niet, het is plug&play.. in jouw geval niet want hij hoort bij de latere modellen.. maar, als je de meters volgt weet je iig waar welke functie aan moet, ad hand van het standaard schema van de auto kun je eea dan koppelen, je zult helaas wel wat moeten knippen.. ik kon mijn meters 1 op 1 pluggen, behalve de extra bedrading van de oliedrukmeter en de OD.. de laatste kon ik kwijt in de originele stekker waar nog 2 contacten leeg waren, voor de OD dus..
Berichten: 143
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2011
hmm ok.. de meters is ook niet zo'n probleem

maar het is redelijk lastig ofja "meten is weten" welke lampjes etc waar moeten zitten...
ben nu de voorruit eruit aan het halen hoop maar dat ie heel blijft.
V142 BJ1968
L.B. Racing
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
6 August 2011, 13:22
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 August 2011, 13:24 door Jambon.)
neem aan dat je een ruitrubber hebt..? die zul je ws moeten vervangen om lekken te voorkomen.. mocht ie sneuvelen of wellicht toch te beschadigd blijken, dan kun je ook voor een 2serie plakruit gaan, meteen wat mee stevigheid ook.. zijn ietsje groter, blokmaat is mm's verschil, heb je ook een bijbehorende lijst nodig.. slopers zat..