Topics: 82
POM:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Polyoxymethyleen oftewel Delrin.
Klemt de arm goed op de bus of heb je er een stapje in laten maken? De reprobus die ik heb gehad, had zo'n slappe passing dat de arm om de buitenbus draaide en naar beneden zakte.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 288
reactie van de eerder aangehaalde site..
Hallo Raymond,
Tot op heden houdt het zich uitstekend, geen problemen.
Ook 140 164 rijder?
Met vriendelijke groet,
Jan Roza
Op 26-10-12 00:24, Raymond van der Ham schreef:
> Goedendag, ik ben benieuwd hoe de modificatie van het hulpstuurhuis zich houdt..
>
> groet, Raymond
Topics: 38
Marc1970 schreef:POM: http://nl.wikipedia.org/wiki/Polyoxymethyleen oftewel Delrin.
Klemt de arm goed op de bus of heb je er een stapje in laten maken? De reprobus die ik heb gehad, had zo'n slappe passing dat de arm om de buitenbus draaide en naar beneden zakte.
Hoi Marc,
Ze hebben hem in de draaibank gezet, hij zit er helemaal klem in. Naar mijn idee iets te klem, echt persen. Hij gaat nu namelijk wat stroef over de pin van het hulpstuurhuis.
Zoals ik hierboven al schreef: Eerst maar eens wat test km's maken. Verwacht weinig rare dingen. Is al zo vaak gedaan door Amerikanen (en blijkbaar ook in Europa, kijkend naar de bronnen.)
Van het weekend zal ik foto's maken.
Groeten, Boele
Topics: 10
Hoi Boele,
Toen ik 7 jaar terug mijn zelf gemaakte bus in arm perste, kwam ik hetzelfde tegen als jou dat de bus heel stroef liep op de as. ik heb dan met een ruimer de bus uitgeruimd tot de juiste maat. In de 7 jaar dat de bus nu al onder de auto zit draaidt hij nog altijd speling vrij.
GTJ, Johan.
Topics: 38
johan laveyne schreef:Hoi Boele,
Toen ik 7 jaar terug mijn zelf gemaakte bus in arm perste, kwam ik hetzelfde tegen als jou dat de bus heel stroef liep op de as. ik heb dan met een ruimer de bus uitgeruimd tot de juiste maat. In de 7 jaar dat de bus nu al onder de auto zit draaidt hij nog altijd speling vrij.
GTJ, Johan.
Hoi Johan,
Ik krijg hem alleen wat stroef op de pin. Als hij eenmaal zit draait hij soepel! Dus verwacht niet dat ik hoef te ruimen.
Eigenlijk verwacht ik niet dat het fout kan gaan, maar ik durf niet aan iedereen bussen te verkopen met de kans dat het over een tijdje toch niet goed gaat.
Mocht iemand het (beperkte) risico wagen, PB mij dan maar.
Gr Boele
Groeten, Boele
Topics: 39
17 November 2012, 19:10
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 November 2012, 23:48 door Dopski.)
mod copy:
...Na lang ontwerpen en enige tijd testen kan ik nu mijn nieuw ontworpen hulpstuurhuisbus voor de volvo amazon, p1800, 140 types en 164 presenteren...
In dit topic meer info daarover.
Dag Kevin,
Je ontwerp vind ik heel mooi, maar is het niet iets te ver gezocht? Ik rij al 7 jaar met mijn 144 met een hulpstuurhuis waarvan de bus gemaakt is in ertalon en nog altijd speling vrij is.
Voor de ertalon heb ik € 8 betaald en het draaiwerk heb ik zelf gedaan + het monteren van de bus. De ertalon bus behoeft geen smeernippel en is dus onderhouds vrij.
Topics: 39
Deze bus is 100% spelingsvrij.
Ik geef toe dat hij iets overgedimensioneerd is maar safety first!
Bovendien zal jouw hulpstuurhuisas gaan inslijten en met mijn ontwerp niet.
Een kennis had ze ook ooit van een dergelijk materiaal gemaakt, dat werkte even maar daarna was het gewoonweg gevaarlijk.
En dit is een verkooptopic geen discussietopic:wink:
Topics: 7
johan laveyne schreef:Dag Kevin,
Je ontwerp vind ik heel mooi, maar is het niet iets te ver gezocht? Ik rij al 7 jaar met mijn 144 met een hulpstuurhuis waarvan de bus gemaakt is in ertalon en nog altijd speling vrij is.
Voor de ertalon heb ik € 8 betaald en het draaiwerk heb ik zelf gedaan + het monteren van de bus. De ertalon bus behoeft geen smeernippel en is dus onderhouds vrij.
Niet iedereen kan het draaiwerk zelf doen en ook niet 100% passend maken.

Daarbij staat Ertalon bekend als een erg stug rubber dat eigenlijk wel smering behoeft om voor dit soort doeleinden gebruikt te worden (al zal het in de praktijk bij weinig gebruik meer dan stevig zat zijn). Voor mensen die iets goeds willen zonder uren te willen rommelen en klooien lijkt me de oplossing die boedr hier te koop aanbiedt ideaal!
Ieder zijn mening en ervaring, maar bij mij loopt de ertalon bus al veel jaren en kilometers speling vrij.