7 February 2006, 16:04
Mijn B230 met Bosch LH 2.2 ontregelt zich steeds!
Ik krijg hem mooi afgesteld met de CO meter en dan regelen met de regelschroef op mijn luchtmassa meter.
Loopt ie lekker voor een weekje (ongeveer 1000km) maar dan begint de vrijloop onregelmatig te lopen, en wanneer ik dan de bougies kontrolleer zijn ze helemaal zwart van het roet!
Co meter er weer in en hij loopt inderdaad veel te rijk, afstellen weer, weekje OK en dan zelfde verhaal...
Heb de regelschroef al geblokkeerd met een beetje kneed-plasticine, maar hij ontregelt zich steeds zonder dat de schroef beweegt.
Kan hem echter altijd weer perfect afgeregeld krijgen...
Mijn Lambda sonde is ook stuk, maar ik dacht dat dit enkel een beetje de fijn afregeling deed, om een mooi mengsel te behouden doorheen het toerentalberijk van de motor...
Zou die de reden kunnen zijn???
Die dingen zijn zo verekte duur hier in Thailand (350 Euro), terwijl je in Amerika niet merkgebonden (zonder Volvo stekkertje dus) sensors kan kopen voor 50 Euro...
Ik krijg hem mooi afgesteld met de CO meter en dan regelen met de regelschroef op mijn luchtmassa meter.
Loopt ie lekker voor een weekje (ongeveer 1000km) maar dan begint de vrijloop onregelmatig te lopen, en wanneer ik dan de bougies kontrolleer zijn ze helemaal zwart van het roet!
Co meter er weer in en hij loopt inderdaad veel te rijk, afstellen weer, weekje OK en dan zelfde verhaal...
Heb de regelschroef al geblokkeerd met een beetje kneed-plasticine, maar hij ontregelt zich steeds zonder dat de schroef beweegt.
Kan hem echter altijd weer perfect afgeregeld krijgen...
Mijn Lambda sonde is ook stuk, maar ik dacht dat dit enkel een beetje de fijn afregeling deed, om een mooi mengsel te behouden doorheen het toerentalberijk van de motor...
Zou die de reden kunnen zijn???
Die dingen zijn zo verekte duur hier in Thailand (350 Euro), terwijl je in Amerika niet merkgebonden (zonder Volvo stekkertje dus) sensors kan kopen voor 50 Euro...